برگزاری جلسه شورای اداری در فریدونکنار به فراموشی سپرده شد/ تمرکز »فرماندار بومی« در کجاست؟!

به گزارش بصیرنیوز، پس از اینکه شهرستان فریدونکنار در سال‌های گذشته محلی برای آزمایش مدیران غیربومی بود که بسیاری از آن‌ها نتوانستند عملکرد خوبی را از خود نشان دهند بالاخره در آخرین ماه سال گذشته حکم فرمانداری فریدونکنار به نام »محمدمهدی نصیری کناری« که از مسئولان بومی شهرستان و دارای سابقه فراوان مدیریتی مانند عضو شورای شهر، بخشدار و معاون فرماندار بود زده شد.

اما پس از گذشت حدود ۵ ماه از مسئولیت نصیری، فقط یک جلسه شورای اداری که به عنوان مهمترین جلسه شهرستانی است در فریدونکنار برگزار شد و این سوال را در ذهن مردم و نخبگان ایجاد کرده است که تمرکز فرماندار بومی فریدونکنار در کجاست؟!

در حالی که جلسه شورای اداری شهرستان‌ها از مهمترین جلسات هر شهرستان محسوب می‌شود و طبق قانون باید برای ایجاد هماهنگی‌ در برنامه‌ها و فعالیت‌های‌ دستگاه‌های‌ اجرایی‌ و نهادها و به‌ منظور بهره‌گیری‌ هرچه‌ بیشتر از توان‌ آن‌ها و محقق‌ ساختن‌ سیاست‌های‌ عمومی‌ دولت‌ و برنامه‌های‌ توسعه‌ محور در سطح‌ شهرستان‌ و ایجاد وحدت‌ رویه‌ تمامی واحدهای‌ اجرایی‌ شهرستان در پیشرفت‌امور با ریاست فرماندار برگزار شود اما این امر مهم انگار در فریدونکنار به فراموشی سپرده شده است.

از دیگر مزایای برگزاری جلسات شورای اداری را می‌توان بررسی‌ مسائل‌ و مشکلات‌ شهرستان و ارائه‌ پیشنهادها و راه‌حل‌های‌ منطقی‌ و مناسب‌ به‌ منظور رفع‌ آنها به‌ مراجع‌ ذیربط‌، بررسی‌ و اتخاذ تصمیم‌ در خصوص‌ موارد پیشنهاد شده از سوی‌ دستگاه‌های‌ اجرایی و‎‎‎ بررسی‌ مسائل‌ و مشکلات‌ مطرح شده‌ از سوی‌ ائمه‌ جمعه‌ و یا نماینده‌ مردم‌ در مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ نام برد.

با توجه به اینکه مشکلات بزرگ و کوچک بسیاری گریبان فریدونکنار را گرفته و مردم این شهرستان چندسالی است که با صبر مثال‌زدنی با این چالش‌ها رو به رو هستند، اما نیاز است تا مسئولان به صورت جدی  به فکر راه چاره برای برون رفت از این مشکلات باشند.

همانطور که گفته شد فرماندار فعلی فریدونکنار از نیروهای بومی و با سابقه‌ای است که به خوبی با مشکلات این شهرستان آشنا است و نام بردن از چالش‌ها در این مجال نمی‌گنجد اما برای یادآوری به مشکلاتی اعم از پروژه ۱۷ ساله کمربندی، پروژه‌های نیمه کاره ورزشی روستاها، بلاتکلیفی شهر آستانه نو، رها سازی ساحل و مشکل انباشت غیراصولی زباله می‌توان اشاره کرد که حداقل جلسات شورای اداری می‌توانست در پیگیری این امور موثر باشد.

در حالی که کم کم به نیمه نخستین ماه از فصل تابستان نزدیک می شویم و موج مسافران از سراسر کشور به شهر ساحلی فریدونکنار سرازیر می شود لازم است که مسئولان در انجام وظایف خود مصمم‌تر باشند تا خاطره خوبی را در دل مسافران و همچنین شهروندان فریدونکناری به جا بگذارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا