دنیا به وحشی‌گری استفاده ابزاری از زنان رسیده است/ بی‌حجابی اختیاری، تجربه شکست خورده کشورهای غربی

به گزارش بصیرنیوز، سیدامیر سادات کرمی کارشناس ارشد جامعه‌شناسی در گفت‌وگو با بصیرنیوز با اشاره به اهمیت موضوع حجاب و طرح واژه‌هایی همچون حجاب اجباری از سوی برخی افراد، اظهار کرد: اگر به جای واژه حجاب اجباری از کلمه »نه به حجاب اختیاری« استفاده شود موضوع کاملا فرق کرده چراکه این دو واژه کاملا متفاوت است و چالش بر سر پوشش اختیاری یا هرگز نپوشیدن به وجود می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی نه با حجاب اجباری موافق است نه اینکه با حجاب‌های اختیاری که هر فرد با شیوه‌ای که مورد پسند او است در جامعه ظاهر شود؛ بلکه در جمهوری اسلامی پوشش اسلامی و حجاب معقول مورد نظر است.

مسئول فرهنگی اجتماعی بسیج دانشجویی مازندران تصریح کرد: برای مثال می‌توان به این شکل گفت که در ماه رمضان همه باید روزه داشته باشند اما این به معنای اجبار نیست بلکه روزه‌خواری اختیاری در مکان‌های عمومی ممنوع است و هنجار این کشور این است که در ماه رمضان حرمت روزه‌دار باید حفظ شود.

این کارشناس ارشد جامعه شناسی  با بیان اینکه در کشور ما حجاب اجباری نیست اما در برخی کشورها بی‌حجابی اجباری است، گفت: در برخی از کشورهای به ظاهر توسعه یافته مانند فرانسه و آمریکا حق پوشش و حجاب برای زنان ممنوع است و در حالی که آزادانه اجازه می‌دهند که زنان به صورت عریان در خیابان‌ها ظاهر شوند اما حق ندارند یک روسری سر خود کنند.

سادات کرمی با اشاره به اینکه دنیا به این وحشی‌گری رسیده که زنان را وسیله لذت بردن مردان قرار داده و از آنان در کشورهای غربی استفاده ابزاری می‌شود، گفت: در حالی که سازمان‌های مردمی و گروه‌های فمنیستی برای زنان کشور ما برای از دست رفتن حق آن‌ها ابراز نگرانی می‌کنند اما مشخص نیست چرا کسی به بی‌حجابی اجباری در کشورهای غربی معترض نیست.

وی با بیان اینکه حجاب دارای ابعاد فردی و اجتماعی است، یادآور شد: اگر فردی حجاب را رعایت نکند ضرر آن به اجتماع می‌رسد و هیچ فردی نمی‌تواند در داشتن و نداشتن حجاب دارای اختیار باشد.

این کارشناس ارشد جامعه شناسی افزود: با توجه به اینکه زن به صورت ذاتی دارای زیبایی است و می‌تواند موجب تولید فساد شود پس بنابراین نگهداری و محافظت از این زیبایی‌ها با کاهش و افزایش فسادآفرینی ارتباط مستقیم دارد.

مسئول فرهنگی اجتماعی بسیج دانشجویی مازندران با تاکید بر اینکه بسیاری از این کشورهایی که حجاب آن‌ها اختیاری بوده خروجی امنیت اخلاقی آن‌ها پایین است، اظهار کرد: در هر کشوری که بی حجابی، بدپوششی و بی پوششی اختیاری بوده میزان تجاوز اخلاقی، خشونت جنسی علیه کودکان، قتل و طلاق در آن کشورها بالاتر است.

سادات کرمی خاطرنشان کرد: کشور سوئد که شاید در بسیاری از مواقع و توسط برخی افراد به عنوان کشور قابل احترام از آن یاد می‌شود و پتک آن بر سر ما فرود می‌آید اما از نظر تجاوزات جنسی در رتبه برتر دنیا قرار دارد و کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه به دنبال آن در قعر افتضاحات و فساد اخلاقی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه تجربیات تاریخی نشان داد که راه رفته کشورهای غربی در موضوع بی‌حجابی به بن بست رسیده است، تصریح کرد: در کشور ما قبل از انقلاب و چند کشور آسیایی همین تجربیات تکرار شد که در نهایت تمامی این افرادی که دچار فساد جنسی شده بودند یا دچار خودکشی یا افسرده شدند.

این کارشناس ارشد جامعه شناسی افزود: اگر در جامعه‌ای جلوه‌گری زنان در اجتماع زیاد شود مردان دچار تنوع طلبی می‌شوند و همین امر موجب افزایش طلاق و خیانت می‌شود.

مسئول فرهنگی اجتماعی بسیج دانشجویی تاکید کرد: کشور ایران دارای یک حاکمیت اسلامی است و باید هنجارهای اسلامی در این جامعه رعایت شود و همه افراد مسلمان باید از زمینه رشد معنوی برخوردار باشند.

سادات کرمی  گفت: اکثریت مردم ایران رعایت حجاب را عقلانی و منطقی دانسته و عدم رعایت آن را موجب به خطر افتادن امنیت زن می‌دانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا