هزینه کاشت و برداشت برنج با قیمت فروش تناسب ندارد

به گزارش بصیرنیوز، ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی در آئین رونمایی از نشان ملی جغرافیایی برنج فریدونکنار که شب شنبه در مجتمع پذیرایی میزبان بابلسر برگزار شد اظهار کرد: هوای بسیار پاک فریدونکنار که از سه نقطه پاک جهان است یکی از دلایل مرغوبیت برنج فریدونکنار است.

وی خاطرنشان کرد: جلگه بسیار حاصل‌خیز و آبی که از سلسله جبال البرز و رشته کوه های دماوند و همچنین کشاورزان ماهر از از دیگر عوامل مرغوبیت برنج هستند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاجران متدین فریدونکنار دست‌رنج کشاورزان را به خوبی تحویل می‌گیرند و به سراسر کشور ارسال می‌کنند که همین امر موجب معرفی برنج فریدونکنار به عنوان برنج مرغوب شده است.

نانواکناری با اشاره به تهدیدات موجود در سر راه برنج فریدونکنار گفت: ورود برنج‌های خارجی یکی از مشکلات بر سر راه کشاورزان است که موجب کاهش قیمت و عدم خرید می‌شود که البته استاندار مازندران با همکاری دو استاندار دیگر استان‌های شمالی با ارسال نامه‌ای به هیات دولت خواستار جلوگیری و ممنوعیت از واردات برنج خارجی در زمان فصل برداشت و فروش شدند.

وی خواستار جلوگیری استاندار مازندران از عرضه برنج وارداتی در غیر عرضه برنج محلی به این استان شد و افزود: برخی افراد با سوءاستفاده از نام برنج فریدونکنار موجب خدشه‌دار شدن این برنج می‌شوند که لازم است مسئولان استانی از این اقدامات جلوگیری به‌عمل آورند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حاصل زحمت کشاورزان با قیمت کنونی برنج همخوانی ندارد و هزینه‌ای که کشاورزان برای کاشت و نگهداری آن متحمل می شوند به صرفه نیست که این امر هم باید از سوی مسئولان تلاش شود تا قیمت‌گذاری صحیح اعمال شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا