رئیس مجلس و نماینده ولی فقیه در امور ایثارگران پیام تسلیت صادر کردند

به گزارش بصیرنیوز،علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت بانوی صبور و فاضله حاجیه خانم “شهربانو ثمنی” مادر شهیدان طوبی، خدیجه، قربانعلی و رحیم یزدانخواه را تسلیت گفت. متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت بانوی صبور و فاضله حاجیه خانم “شهربانو ثمنی” مادر شهیدان طوبی، خدیجه، قربانعلی و رحیم یزدانخواه و همسر شهید نوروز علی یزدانخواه موجب تاسف گردید.

ضمن عرض تسلیت به خانواده و وابستگان برای آن مرحومه که اینک در جوار شهیدان والا مقامش آرام گرفته رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می کنم.

همچنین متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی به شرح زیر است:

انالله و انا الیه راجعون

خانواده محترم شهیدان گرانقدر یزدانخواه کناری

سلامٌ علیکم

در مکتب صبر زینب (سلام الله علیها)، مجاهدت به شکیبایی و صلابت در سرافرازی است. ایمان معنوی و مشی متعالی، نشان افتخاری برای جمله همسران و مادران معزز شهداست.

درگذشت بانوی ماجده و مؤمنه حاجیه خانم «شهربانو ثمنی» همسر محترم شهید معزز «نوروزعلی یزدانخواه کناری» و مادر بزرگوار شهیدان معظم «قربانعلی، رحیم، خدیجه و طوبی یزدانخواه کناری» را به شما خانواده محترم تسلیت عرض می نمایم.

ازمنظر ادب و ارادت بر ساحت ایمان و مقام صبرشان ادای احترام نموده و از درگاه پروردگار متعال علو درجات را برای ایشان مسألت دارم. امید که به فضل الهی در جوار همسر و فرزندان شهیدش مشمول مغفرت و قرین رحمت ربوبی گردند.

 

پیام حضرت آیه‌الله طبرسی نماینده مقام معظم رهبری در مازندران به مناسبت عروج ملکوتی مادر شهیدان یزدانخواه

انا لله و انا الیه راجعون

عروج سرافرازانه یکی از زنان قهرمان سرزمین لاله خیز مازندران مرحومه حاجیه خانم شهربانو ثمنی همسر شهید و مادر چهار شهیدان یزدانخواه فریدونکناری ، مازندران را در ماتمی بزرگ فرو برد.

درگذشت این بانوی نمونه و ارزشی ،یادآور رشادت ها و قهرمانی های همسر و فرزندان شهیدشان در زمان انقلاب و ایام دفاع مقدس و دفاع از ارزش ها و حمایت از مقام عظمای ولایت در هر شرایط و نهایتا الگوپذیری عملی و فکری از سرور زنان دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) است که انصافا در استقامت ، وفاداری و آرمان های شهیدانش قدمی پا پس ننهاده و در سخت ترین شرایط از اهداف عالیه اسلام حمایت نموده.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) و مقام عظمای ولایت و بیت شریف آن مرحومه از خداوند بزرگ علو درجات این بانوی آسمانی را مسئلت نموده و صبر و شکیبایی بازماندگان را خواهانم.

امیدوارم مردم شریف مازندران بویژه اهالی شهید پرور فریدونکنار جهت تجلیل از مقام این مادر بهشتی از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و از زحمات بی بدیل این خانواده عزیز تجلیل نمایند.

در پی درگذشت حاجیه خانم شهربانو ثمنی، همسر و مادر شهیدان یزدانخواه، پیام تسلیتی از سوی مقام عالی دولت در مازندران، صادر شد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

شهادت هنر انسان های از جان رسته و آزاده ای ست که در صیانت از قرآن، اسلام و عزت میهن اسلامی مان جان عزیز خود را پیشکش جانان کردند و والاتر از آن، هنر مادران و پدران بزرگواری است که با تقدیم فرزندان رشید و عزیز خویش، برای ایران و اسلام؛ افتخاری جاودان خلق نمودند.

مادران و همسران معظم شهدای والا مقام، مایه سربلندی ایران اسلامی هستند، همانان که با وفاداری بر سر آرمان های شهدا و گوش به فرمان ولی فقیه زمان، موجب تداوم انقلاب اسلامی شدند و با تاسی از زینب کبری (سلام الله علیها) پس از شهادت عزیزانشان، با صبر و شکیبایی راه، یاد و خاطره عزیزانشان را گرامی داشته و تداوم بخشیدند.

حاجیه خانم شهربانو ثمنی، همسر و مادر شهیدان یزدانخواه یکی از این شیر زنان بود که با تربیت فرزندان انقلابی چه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و چه در دوران ۸ سال دفاع مقدس، دین خود را به نظام جمهوری اسلامی ایران ادا نمود و پس از سال‌ها تحمل بیماری به همسر شهید و فرزندان شهیدش پیوست.

اینجانب با نهایت تاثر و تالم درگذشت زنده یاد حاجیه خانم شهربانو ثمنی، همسر و مادر مجاهد و نستوه شهیدان یزدانخواه که با بصیرت در سال های پس از شهادت عزیزانش در مسیر ارادت و دلدادگی به حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی ( مد ظله العالی )، پایداری نمود به خانواده ی محترم و داغدار آن مرحوم، مردم ولایتمدار و شهیدپرور استان مازندران و شهرستان فریدونکنار و مادران والامقام شهدا تسلیت گفته، از خداوند قادر متعال برای آن اسوه استقامت، آمرزش و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت می نمایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا