تعریض پل مابین دو روستای فریدونکنار به درگیری انجامید/ بی‌آبی ۱۷ ساعته حاصل بی‌تدبیری مسئولان

به گزارش بصیرنیوز، در روزهایی که شاهد افزایش گرمای هوا در مازندران هستیم و همزمان کار کشاورزی به روزهای اوج خود رسیده و کشاورزان در این روزهای گرم در حال فعالیت برای برداشت محصول و از طرفی نگران برای دستیابی به کشت دوم به خاطر کم‌آبی هستند؛ در این بین اما برخی از مسئولان با اقدامات نامناسب خود موجب بروز بحران و مشکلات برای مردم می‌شوند.

در حالی که شهرستان فریدونکنار همزمان با سراسر کشور از مشکل کمبود برق رنج می‌برد و طی ساعت‌های متداول برق شهروندان و اهالی روستاهای این شهرستان قطع می‌شود اما بخشدار بخش دهفری فریدونکنار در این وانفسای کمبود برق، افزایش گرما و کار کشاورزی با اقدام بدون توجیه موجب قطع آب دو روستای این بخش از صبح تا شب شده که این امر موجب کدورت و ناراحتی اهالی روستاهای کوچک‌بیشه‌محله و نوایی‌محله را فراهم آورده است.

تعریض پل مابین روستاهای کوچک‌بیشه‌محله و نوایی‌محله که از ماه‌های قبل در دست اقدام بوده و تجهیزات آن حدود ۶ ماه قبل به این روستا آورده شد اما این اقدام با عدم تدبیر مناسب در روز یک‌شنبه ۷ مرداد ماه و در فصل کشاورزی و گرما صورت می‌گیرد که پیمانکار برای تعریض پل ناچار به قطع آب برای جا به جایی لوله بوده که این امر موجب قطعی ۱۷ ساعته آب می‌شود و اعتراض اهالی این دو روستا را  در پی دارد.

امیرحسین سالاریه رئیس اداره امور توزیع آب روستایی بابلسر و فریدونکنار در گفت وگو با خبرنگار ما درباره مشکل به وجود آمده در این دو روستا اظهار کرد: مشکل قطعی آب روستاهای نوایی‌محله و کوچک‌بیشه‌محله به خاطر تعریض پل بوده که با توجه به درگیری و تنش به وجود آمده مدت زمان نصب و راه‌اندازی آن به طول انجامیده و اگر این تنش‌ها برطرف شود ظرف مدت یک ساعت مشکل قطعی آب برطرف خواهد شد.

یکی از اهالی روستای کوچک‌بیشه‌محله در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: از صبح با قطع آب، مشکلات زیادی در روستای ما به وجود آمد که نشان از بی‌تدبیری بخشدار و اداره آب و فاضلاب است.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که این فصل از سال متعلق به کشاورزی است و کشاورزان نیاز ضروری به آب برای استحمام و نوشیدن دارند اما به راحتی از صبح تا شب آب دو روستا قطع می‌شود.

این کشاورز با انتقاد از عملکرد ضعیف اداره آبفا و مدیریت ناصحیح بخشداری برای اجرای این پروژه در این فصل سال، تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشدار این بخش باید با مدیریت صحیح از اجرای این پروژه در حال حاضر جلوگیری می‌کرد اما آن را انجام داد و همچنین اداره آب روستایی با پرسنل محدود در حال فعالیت است که مشخص نیست کار آن تا چه زمانی به طول بیانجامد.

یکی از مسئولان روستاهای کوچک‌بیشه‌محله و نوایی محله که نخواست نامش فاش شود در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: از ۶ ماه گذشته کلاف تعریض پل به روستا آورده شده اما پیمانکاران آب و فاضلاب و راه و شهرسازی اقدام به شروع کار نکردند تا اینکه در دو هفته گذشته با اصرار بخشدار قرار بر این شد این کار انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولان این دو روستا مخالف شروع این پروژه در این زمان بودند، خاطرنشان کرد: در حالی که مسئولان روستاهای نوایی محله و کوچک‌بیشه‌محله مخالف تعریض پل در این فصل از سال بودند اما با اصرار بخشدار بخش دهفری فریدونکنار این اقدام صورت گرفت.

این مسئول روستایی تصریح کرد: با توجه به مخالفت‌های زیادی که برای شروع این کار انجام گرفته بود بخشدار خواستار نامه رسمی برای انصراف اجرای این پروژه در روستای نوایی‌محله شد و تهدید به انتقال بودجه این پروژه کرده بود که در نهایت منجر به رضایت مسئولان روستایی این دو روستا برای اجرای عملیات تعریض پل شد.

وی با انتقاد از اختصاص نیروی کافی و پیمانکار مناسب از سوی اداره آب و فاضلاب روستایی برای جا به جایی خط لوله آب، گفت: تعداد ۴ نفر از پرسنل برای این پروژه در روستای ما حضور پیدا کردند که این افراد هم از ساعت ۶ صبح آب روستاهای کوچک‌بیشه‌محله و نوایی محله را قطع کردند و هنوز که هم اکنون ساعت ۱۱ شب شده آب وصل نشده است.

به گزارش بصیرنیوز، تعریض پل مابین روستاهای نوایی‌محله و کوچک‌بیشه‌محله که موجب تنش و درگیری هم شد به گفته مسئولان و اهالی این دو روستا حاصل عدم تصمیم‌گیری صحیح بخشدار جوان بخش دهفری بوده که هنوز مدت زمان زیادی از مسئولیت او نگذشته و لازم است که با تجربه و درایت بیشتر تلاش کند تا در تصمیم‌گیری‌ها عواقب امور را به خوبی در نظر بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا