رسانه‌فروشی و قلم‌فرسایی برای مسئولان مهمترین آفت کار خبری است

به گزارش بصیرنیوز، در عصر امروز که سرعت انتقال ارتباطات به کسری از ثانیه رسیده و تلاش می‌شود که اخبار با بهترین کیفیت، دقت و سرعت مخابره شود نقش خبرنگاران در این انتقال اطلاعات و اخبار بسیار پرارزش است.

خبرنگاران همیشه نقش ویژه‌ای در اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی در جامعه داشته‌اند و افرادی با جایگاه بالا در میان مردم بوده‌اند چراکه رابط خوبی برای رساندن حرف آن‌ها به مسئولان هستند.

۱۷ مرداد ماه که هر ساله مجالی برای پرداختن به خبرنگاران است و شاید تنها روزی است که کمی به این گروه زحمت‌کش توجه می‌شود یادآور سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی است که در این عرصه جان گرانب‌های خود را تقدیم کرد.

اما این روزها با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی شاید محیط خبری و فعالیت خبرنگاری تعریف جدیدی پیدا کرده که البته لازم است تفاوت‌های خبرنگارانی که در گرما و سرما و با زحمت فراوان در پی تهیه خبر و گزارش هستند با نویسندگان دوخطی کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای همگان مشخص و متمایز باشد.

خبرنگاری شاید این روزها با عنوان یک شغل یادشود اما در اصل و اساس به عنوان عشق و رسالتی است که به صورت ذاتی در برخی افراد ایجاد می‌شود و این افراد باید بر اساس آن رسالت قلم‌فرسایی کنند.

رسالت کار خبری بیش از هرچیزی صداقت، انعکاس صحیح اخبار و رساندن حرف مردم به مسئولان است که در این بین اگر یکی از این ویژگی‌ها در کار خبری فراموش شود لطمه سنگینی به فعالیت رسانه‌ای یک فرد وارد می‌کند.

یکی از مشکلات اساسی که این روزها گریبانگیر خبرنگاران شده عدم نقدپذیری مسئولان دولتی و فرار از پاسخگویی است که البته فعالان عرصه رسانه نباید با وجود این مشکلات رسالت اصلی خود را به فراموشی بسپارند و محکم پای حرف مردم بایستند.

رسانه فروشی و قلم فرسایی برای مسئولان و جناح‌ها هم یکی از موضوعاتی است که این روزها برخی از خبرنگاران به این آفت بزرگ دچار شده‌اند که ناشی از کمبود درآمد و مشکلات مالی است و نیاز است برای برطرف شدن این مشکل مسئولان حوزه ارشاد ورود جدی به این امر مهم داشته باشند.

در هر حال با عرض تبریک به تمامی خبرنگاران شریفی که برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و توجه به مردم قلم‌فرسایی می‌کنند باید این نکته را توجه داشت که قلم‌ها نباید وابسته به فرد یا مسئولی باشد و همیشه باید روی خط دفاع از انقلاب و مردم حرکت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا