پروژه آبرسانی و فیلتر حذف آهن آب شهری فریدونکنار به بهره‌برداری رسید

به گزارش بصیرنیوز، همزمان با پنجمین روز از هفته دولت پروژه آبرسانی و فیلتر حذف آهن و منگنز آب شهری شهرستان فریدونکنار با حضور محمدمهدی نصیری فرماندار فریدونکنار، ذبیح‌ا‌لله ذاکری مدیر آبفا مازندران، بخشداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان به بهره‌برداری رسید.

عقب‌ماندگی مازندران در زمینه فاضلاب

ذبیح‌الله ذاکری مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران در این آئین اظهار کرد: ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی گذشته و خدمات خوبی از ابتدا تاکنون در زمینه های مختلف به ویژه در زمینه آب و فاضلاب به مردم شریف ایران ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: مازندران دارای ظرفیت زیادی است که خدمات کشوری می‌دهد اما اعتبارات استانی دریافت می‌کند که باید با نگاه ویژه به موضوع آب در مازندران به وجود بیاید.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران تصریح کرد: در حالی که در سال‌های گذشته مازندران از بارش همیشگی باران برخوردار بود اما متاسفانه این امر در سال های اخیر با کاهش چشمگیری رو به رو شده و سفره های زیرزمینی در حال کاهش و آب های شور به سمت آب‌های شیرین در حال حرکت است.

ذاکری با اشاره به اینکه عزم جدی باید در مدیریت مصرف ایجاد شود، تاکید کرد: از مردم مازندران تقاضا داریم که در مدیریت مصرف آب دقت کافی را داشته باشند تا آیندگان هم بتوانند از نعمت بزرگ آب برخوارد باشند.

وی با بیان اقدامات شرکت آبفا مازندران در پنج سال گذشته یادآور شد: ۷۲۶ کیلومتر اصلاح توسعه شبکه، ۱۲ هزار مترمکعب مخزن، افزایش ۷ شهر در مدیریت آب و فاضلاب شهری، تجهیز و حفر ۳۳ حلقه چاه و اضافه شدن بیش از دو هزار لیتر بر ثانیه به منابع تامین از جمله اقداماتی بوده که از ابتدای دولت تدبیر و امید توسط آب و فاضلاب شهری در مازندران صورت گرفته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران اظهار کرد: متاسفانه عقب ماندگی در زمینه فاضلاب استان مازندران وجود دارد که برنامه هایی برای رفع این عقب ماندگی‌ها به وزیر نیرو ارائه شد.

هزینه چهار میلیاردی اداره آبفا فریدونکنار برای توسعه زیرساختی

جعفر جعفرنیا رئیس اداره آب و فاضلاب فریدونکنار در این آئین اظهار کرد: آب موجود در کره زمین مقدار ثابتی است و باید در بهره‌برداری از سفره‌های زیرزمینی دقت داشته باشیم و بیش از اندازه برداشت نکنیم.

وی با اشاره به اینکه برای بالا بردن کیفیت آب این پروژه احداث شده است، خاطرنشان کرد: شهر فریدونکنار و ۶ روستای آن که وظیفه تامین آب آن به عهده اداره آب و فاضلاب روستایی است توسط ۸ حلقه چاه که در منطقه دابودشت حفر شده با خط انتقال به طول ۲۴ کیلیومتر و قطر ۵۰۰ به شهر فریدونکنار هدایت می شود.

رئیس اداره آب و فاضلاب فریدونکنار تصریح کرد: مخزن ذخیره آب در این شهر ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر مکعب است و چاه های موردنظر به علت مشکلاتی که در سفره های زیرزمینی این منطقه وجود دارد از مقدار آهن بالایی برخوردار است.

جعفرنیا با بیان اینکه آهن آب های منطقه فریدونکنار زیر استاندارد آب شرب است، افزود: در حالی که استاندارد آهن ۳ دهم گرم به ازای هزار لیتر آب است اما آب های شرب این منطقه به صورت کلی زیر ۳ دهم هستند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه وضعیت آبرسانی در فریدونکنار با طول ۲۴ کیلومتر انجام می شود نیاز بود که یک سیستم تصفیه آب برای چاه ها نصب شود.

وی یادآور شد: از این ۸ چاه موجود در فریدونکنار دو چاه به صورت مستقیم وارد شبکه خط انتقال شهر می‌شوند که باید برای این دو حلقه به صورت جداگانه سیستم تصفیه نصب می شد اما برای ۶ حلقه دیگر یک سیستم تصفیه کفایت می کند که نیاز به اعتبار سه میلیارد تومانی دارد.

رئیس اداره آب و فاضلاب فریدونکنار با اشاره به اینکه این پروژه برای ارتقای کیفیت آب و فیلتر حذف آهن و منگز به بهره برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: عملکرد امور آب و فاضلاب فریدونکنار از سال ۹۳ تاکنون چهار میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بوده که حفر چاه، احداث ساختمان اداری و نصب ۹ شیرتخلیه از جمله اقدامات بوده است.

گفتنی است در این مراسم از پروژه آبرسانی و فیلتر حذف آهن و منگنز آب شهری شهرستان فریدونکنار با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا