اربعین چهارراه ظهور است/ آب، مهمترین نیاز موکب برای پذیرایی از زائران

به گزارش بصیرنیوز، محمدرضا آزادی مسئول موکب خدام الحسین فریدونکنار در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اربعین چهار راه ظهور است و هر کسی در این حماسه فعالیت و برنامه‌ریزی  داشته باشد و همچنین اطلاع رسانی کند همانند آن فردی است که مکتب اهل بیت را معرفی می‌کند و در حال تلاش برای کمک به ظهور است.

وی خاطرنشان کرد: اربعین در هیچ مذهبی مشابه ندارد که با پای پیاده مسافت طولانی را برای اظهار دوستی و محبت طی کنند و این مراسم جهانی عظمت خاصی دارد.

مسئول موکب خدام الحسین فریدونکنار تصریح کرد: دشمنان تلاش زیادی کردند تا این کار مردمی را تضعیف کنند و هدف آنها از این سمپاشی تبلیغاتی سست کردن پیوند دو ملت بزرگ ایران و عراق است.

آزادی با تشکر از تمامی افرادی که در برپایی و کمک به موکب خدام الحسین تلاش می کنند گفت: از تمامی کسانی که به این موکب کمک می‌کنند به ویژه امام جمعه، روحانیون مساجد، نماینده مجلس، فرماندار و تمام مسولان شهرستان، فرمانده سپاه، پایگاه های مقاومت، خبرنگاران، فعالان فضای مجازی، اصناف و هیئت‌های مذهبی خواهران و برادران که همکاری لازم را دارند قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به آمار کمک های مردمی به این موکب یادآور شد: در نیمه دوم محرم و تاکنون مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وجه نقد و بیش از پنج تن برنج از روستا و مساجد شهر جمع‌آوری شده است.

مسئول موکب خدام الحسین فریدونکنار با بیان اینکه کمک‌های نقدی بسیار موثر است افزود: از مازاد پول سال گذشته که حدود۱۰۰ میلیون تومان بوده مایحتاج اصلی آشپزخانه و داربست قبل از تغییرات قیمتی تهیه شده است.

آزادی با اشاره به نیازهای اصلی این موکب برای پذیرایی از زائران اربعین عنوان داشت، آب یکی از نیازهای اصلی موکب است و از تمام مردم شهرستان انتظار داریم کمک کنند تا آب مورد نیاز ما تامین شود و حدود ۶۰ هزار بطری کوچک باید همراه داشته باشیم.

وی اظهار کرد: اگه این ۶۰ هزار بطری آب در ایران تهیه شود حدود۳۰ میلیون تومان می‌شود ولی قیمت آن در کربلا حدود۱۲۰میلیون تومان است و در نذر آب به ازای هر نفر ۶ هزار و ۵۰۰ تومان درنظر گرفته شده است.

مسئول موکب خدام الحسین فریدونکنار بر لزوم تهیه دارو در ایران تاکید و خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای دیگر موکب بحث دارو است که حدود ۵ میلیون تومان برآورد شده و اگر بخواهیم در کربلا این داروها خریداری شود باید حدود ۴۰ میلیون تومان هزینه بپردازیم.

آزادی با اشاره به اینکه خادمینی که از این موکب اعزام می‌شوند در سه ایستگاه کربلا حضور دارند، تصریح کرد: در ایستگاه اول که ایستگاه فرهنگی است ۱۵ نفر اعزام می شوند در عمود ۱۲۱۵ قرار دارد.

وی ادامه داد: ایستگاه دوم اسکان و پذیرایی است که ۴۰ نفر خادم برای این امر اعزام می‌شوند و در عمود ۱۴۱۱ استقرار پیدا می‌کنند و ایستگاه سوم که هم فرهنگی و هم پذیرایی در موازات عمود ۱۴۳۰ مستقر است و ۸۰ نفر برای این ایستگاه اعزام می‌شوند که شامل ۲۵ نفر خانم، ۳۳ نفر آقا و ۲۲ نفر کادر فنی که بعد از نماز جمعه ۱۳ مهر از فریدونکنار اعزام می‌شوند.

مسئول موکب خدام الحسین فریدونکنار یادآور شد: افرادی که قصد کمک به این موکب را دارند می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب ۶۸۲۹۱۱۵۴۱۶۷۳۳۱ و شمارت کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۲۴۳۷۰ واریز کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا