برپایی موکب کار زیبای اجتماع اربعین/ دشمنان اسلام بازهم ناکام شدند

به گزارش بصیرنیوز، زیارت اربعین زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی موعود است و عشق و علاقه به حضرت اباعبدالله (ع) موجب شد که از مدت‌ها قبل مردمی از نقاط مختلف جهان با پای پیاده و سواره به سمت یک نقطه مرکزی که آن حرم حضرت امام حسین (ع) در کربلای عراق است رهسپار شدند.

وقتی از نجف به سمت کربلا گام برمیداری از کودک و بزرگ با شور و شوق وصف ناشدنی در حرکت هستند که نشان و عشق و علاقه قلبی و ذاتی است که هر زمان نام حسین (ع) بر سر زبان جاری می‌شود آبشار این عشق فوران می‌کند.

یکی از کارهای قشنگی که در چند سال گذشته و هر ساله بهتر از سال قبل انجام می‌گرفت پذیرایی از زائران اربعین در عراق و توسط مردم این کشور با برپایی موکب در مسیرها بوده که از چند سال قبل مردم ایران هم بابرپایی موکب‌هایی در پذیرایی از زائران امام حسین (ع) آستین‌های خود را بالا زده‌اند به کمک برادران عراقی آمدند.

یکی از موکب هایی که توسط مردم شهرستان فریدونکنار در سال های گذشته و در ایام اربعین برپا شده موکب «خدام الحسین خطه مبارک» با همکاری موکب «سبایا کربلا» است.

محمدرضا آزادی مسئول موکب خدام الحسین فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: از تمامی نقاط کشور و همچنین برادران عراقی در این موکب با خادمان فریدونکناری همراه شدند و به ما کمک کردند.

وی خاطرنشان کرد: اسکان، لباسشویی، پذیرایی، امکانات فنی و اینترنت از جمله خدماتی است که در این موکب برای زائران امام حسین (ع) مهیا است.

مسئول موکب خدام الحسین فریدونکنار تصریح کرد: ساختمان فعلی موکب دارای نواقص کوچک ساختمانی است که امسال در زمان بارندگی موجب آزار ما شد که امیدواریم با همراهی مردم و خیران این نواقص در سال بعد برطرف شود.

آزادی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ خادم در این موکب به زائران خدمات رسانی می‌کنند گفت: تعداد ۴۶ آقا و ۲۴ خانم در موکب خدام الحسین به عنوان خادم در حال فعالیت هستند.

وی با قدردانی از کمک‌های همه خیران عنوان کرد: از تمامی مردم شهر و روستاهای فریدونکنار و همچنین کسانی که ما را در این امر خیر یاری کردند کمال قدردانی را داریم.

ابوالقاسم فرجی از خادمان موکب خدام الحسین فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در این موکب تلفیقی از خادمان ایرانی و عراقی حضور دارند که در حال خدمت‌رسانی به زائران هستند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم وحدت بین شیعیان، خاطرنشان کرد: هر کسی چه ایرانی و چه عراقی یک گوشه‌ای از کار را به دست گرفته و صحنه‌ای بسیار زیبا از عشق و علاقه به حضرت اباعبدالله (ع) اینجا نشان داده شده است.

خادم موکب خدام الحسین فریدونکنار تصریح کرد: مردم عراق با اخلاص و علاقه‌ای خاص در حال خدمت‌رسانی هستند و وقتی از آن‌ها دلیل این همه ابراز ارادت را سوال می‌کنی می‌گویند “با افتخار از زائران امام حسین (ع) که از هر ملیتی در عراق حضور پیدا می‌کنند پذیرایی می‌کنیم و خیلی حوشحالیم که با همکاری برادران ایرانی در حال خادمی هستیم”.

فرجی با بیان اینکه خدمات موکب خدام الحسین فریدونکنار هر سال بهتر از سال گذشته در حال انجام است، ادامه داد: امسال در این موکب دو پزشک و چهار پرستار حضور دارند و همچنین یک آرایشگر، خیاط و استقرار نانوایی کارهای خدماتی را انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: برگزاری مناجات، قرائت بخشی از دعای جامعه کبیره، قرائت زیارت عاشورا، تلاوت قرآن، مداحی و اقامه نماز جماعت پنجگانه بخشی از برنامه‌های فرهنگی است که در این موکب اجرا می شود.

این فعال رسانه ای اظهار کرد: از تمامی نقاط ایران برای اسکان در موکب خدام الحسین (ع) فریدونکنار و موکب سبایا کربلا حضور پیدا می‌کنند و در حالی که این موکب دارای سه طبقه است اما معمولا جا برای اسکان نیست و محور اصلی آن هم برنامه های فرهنگی و خدمات‌رسانی است.

نعمت‌الله جوانی یکی از زائران اربعین پس از اقامت در موکب خدام الحسین فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به هدف زیارت با پای پیاده، اظهار کرد: وقتی با پای پیاده به زیارت امام حسین (ع) می‌روی در همه حال احساس می‌کنی که حضرت اباعبدالله (ع) با تو همراه است.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که شاید ما در زمان‌های عادی نتوانیم مسیرهای کوتاه را در شهر و دیار خود با پای پیاده طی کنیم اما این عشق و علاقه موجب می‌شود که بیش از ۸۰ کیلومتر مسیر را پیاده برویم.

این زائر اربعین با ابراز رضایت از موکب خدام الحسین(ع) گفت: موکب فریدونکنار یکی از موکب‌های خوب مسیر نجف تا کربلا بوده که خدمات خوبی را به زائران ارائه می‌کند که امیدواریم خداوند از آنها قبول کند.

به گزارش بلاغ، در حالی که دشمنان اسلام با تمام توان و با ابزارهای مختلف مانند گرانی، افزایش قیمت دلار و جلوگیری از برخی خدمات در پی کمرنگ کردن مراسم اربعین بودند اما نه تنها موفق نشدند بلکه امسال اربعین تماشایی را شاهد بودیم.
موکب‌ها نقش مهمی در اجتماع بزرگ اربعین دارند که با پذیرایی و اسکان زائران آن‌ها را برای برپایی مراسمی بزرگ در دنیا آماده می‌کنند که بی‌نظیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا