مسئولان فریدونکنار به رشته قایقرانی بیشتر اهمیت دهند

به گزارش بصیرنیوز، مراسم استقبال از حسنا الله‌ قلی بانوی ورزشکار فریدونکناری که توانست در مسابقات  قایقرانی اسلالوم آسیا مدال نقره را به دست آورد با حضور جمعی از مسئولین و شهروندان در میدان ماهی فریدونکنار برگزار شد.

حسنا الله قلی در حاشیه مراسم استقبال و در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: حدود پنج سال است که در رشته قایقرانی در حال فعالیت هستم و امسال برای نخستین بار بود که مسابقات آب‌های خروشان آسیا به میزبانی کشور ایران در کرج برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه مسابقات در سطح بالایی برگزار شد، خاطرنشان کرد: ۹ کشور قزاقستان، چین تایپه، تایلند، هند، ویتنام، ترکیه، لبنان، ازبکستان و ایران در این مسابقات حضور داشتند و حریفان خیلی سرسختی داشتیم.

الله قلی یادآور شد: تایلند و هند رقیبان اصلی ما بوده‌اند که در رشته تیمی کانو اسلالوم زیر ۱۸ سال بعد از تایلند که به مقام قهرمانی رسید به مقام دوم دست پیدا کردیم و همچنین هند در این بخش سوم شد.

این بانوی ورزشکار فریدونکناری تاکید کرد: در حالی که کشور ما و همچنین استان مازندران دارای رودخانه‌های زیادی است بنابراین ظرفیت خوبی در ایران وجود دارد که می تواند میزبان بعدی این مسابقات باشند.

نائب قهرمان اسلالوم آسیا با بیان اینکه رشته قایقرانی باید بیشتر در فریدونکنار اهمیت داده شود، گفت: با توجه به اینکه رودخانه‌ها و آب‌بندان‌های مناسبی در فریدونکنار وجود دارد اما متاسفانه ورزشکارانی که در رشته قایقرانی فعالیت می کنند برای تمرین باید به شهرهای دیگر بروند که لازم است مسئولان این شهرستان محیطی را فراهم کنند تا از این اتفاق جلوگیری شده و به رشته قایقرانی اهیمت بیشتری داده شود.

برنامه‌های حمایتی برای قایقرانان فریدونکناری

کاظم رنجبر رئیس اداره ورزش و جوانان فریدونکنار در حاشیه این مراسم و در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: خانم الله قلی از ورزشکاران با سابقه این شهر است و البته فریدونکنار از دیرباز در رشته ورزشی قایقرانی فعالیت‌های خوبی داشته‌اند.

وی با اشاره به حمایت‌های لازم برای موفقیت‌های بیشتر این ورزشکاران، خاطرنشان کرد: در زمینه زیرساختی با شهرداری رایزنی صورت گرفته تا مکانی برای تمرین و برگزاری همایش‌های ورزشی در فریدونکنار احداث شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان فریدونکنار تصریح کرد: در طرح بازآفرینی شهری محلی برای تمرین قایقرانان درنظر گرفته شده که در برنامه‌های اجرایی شهرداری قرار دارد و همچنین ثبت باشگاه ویژه برای قایقرانی انجام شده که در حال تجهیز امکانات این باشگاه هستیم و امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا