رئیس جمهور باید از مردم استان‌های شمالی عذرخواهی کند/ آقای روحانی شما رئیس جمهور ایران هستی یا سمنان!!

به گزارش بصیرنیوز، ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگار ما در واکنش به اظهارات رئیس جمهور درباره انتقال آب دریای خزر به سمنان، عنوان داشت: سخنان رئیس جمهور درباره انتقال آب دریای خزر به سمنان اظهاراتی غیرکارشناسانه است چراکه برای این موضوع وزارت نیرو و محیط زیست اقدامات کارشناسی لازم را انجام داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که این امر امکان‌پذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: دریاچه ارومیه تجربه‌ای است که خسارت آن دامن گیر استان‌های همجوار این دریاچه شد و لازم است که از این خسارت‌ها درس بگیریم.عضو مجمع نمایندگان مازندران تصریح کرد: تمامی نمایندگان و مردم استان‌های گلستان، مازندران و گیلان نسبت به سخنان غیرکارشناسی رئیس جمهور معترض و متعرض هستند و همچنین در صحن علنی مجلس نمایندگان استان‌های شمالی با تذکر کتبی و طرح سوال از وزیر نیرو خواستار توضیح مناسب درخصوص چنین اظهارنظرهای غیرکارشناسانه که در مجامع عمومی مطرح می‌شود شدند.

نانواکناری یادآور شد: در حالی که این موضوع در سال‌های گذشته مورد بررسی قرارگرفته و منتفی شد اما مشخص نیست چرا رئیس جمهور با طرح دوباره این موضوع موجب نگرانی مردم و صاحب‌نظران محیط‌زیست می‌شود.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی افزود: انتقال آب دریای خزر آسیب‌های فراوان و جبران ناپذیر محیط‌زیستی را به دنبال دارد که اثرات منفی آن گریبانگیر استان‌های شمالی و حتی استان‌هایی مانند تهران می‌شود که لازم است رئیس جمهور نسبت به این موضوعات اشرافیت داشته باشد.

وی افزود: تمامی نمایندگان استان‌های مازندران، گیلان و گلستان نسبت به اظهارات رئیس جمهور متعرض شدند و به صورت کتبی اعتراض خود را به مجلس اعلام کردند که در صحن علنی قرائت شد و به دنبال پیگیری برای عذرخواهی رئیس جمهور از مردم شمال کشور هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: آقای روحانی باید توجه داشته باشد که رئیس جمهور تمامی کشور است نه اینکه رئیس جمهور استان سمنان باشد و باید در پی چاره‌اندیشی برای رفع مشکل آب تمامی استان‌های سطح کشور باشد.

نانواکناری ادامه داد: با توجه به اینکه مازندران، گیلان و گلستان هم از لحاظ آب شرب و هم آب کشاورزی دچار چالش‌های فراوان هستند هیچ ضرورتی برای انتقال آب دریای خزر به استان دیگر وجود ندارد و اگر موضوع استفاده از آب دریا مطرح شود این سه استان شمالی در اولویت بهره‌برداری قرار دارند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس با ارائه پیشنهادی برای برطرف شدن مشکل آب استان‌های کویری، اظهار کرد: در حالی که استان های زیادی مانند یزد، اصفهان، سیستان و بلوچستان، کرمان و مرکزی دچار مشکلات شدید در زمینه آب هستند؛ رئیس جمهور می‌تواند با یک طرح کارشناسی از آب دریاهای آزاد برای رفع مشکل آب استان‌های کویری استفاده کند که هیچ خطر محیط‌زیستی هم برای مردم منطقه ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا