بازارهای هفتگی و فروشگاه‌های بزرگ عمده‌ترین چالش برای اصناف فریدونکنار

به گزارش بصیرنیوز، شعبان حسین‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: شهرستان فریدونکنار دارای ۲۹ اتحادیه صنفی با بیش از ۴ هزار واحد صنفی زیرپوشش است.

وی در خصوص مهم‌ترین چالش‌های صنفی حال حاضر فریدونکنار گفت: اولین مشکل بحث حدود و حریم صنفی است که واقعا با حذف این قوانین همه کسبه در حال زیان هستند؛ البته حذف سقف صنفی نیز همین عواقب را برای کسبه به بار آورده است.

رئیس اتاق اصناف فریدونکنار خاطرنشان کرد: مشکل ارزش افزوده نیز یک مشکل عمومی در میان تمام صنوف کشور است که خود نیازمند اصلاح برخی سیاست‌ها در اجرای این قانون است.

این مسئول ادامه داد: یکی از موضوعاتی که برای تمامی اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی، مشکل ساز شده است؛ بحث تسهیم وجوه است که اتاق‌ها را به دلیل زمان‌بر بودن روند کاری، در بازگشت دریافتی‌ها با مشکلات عمده مواجه کرده است که نیازمند ورود مسئولان بالادستی برای تسهیل در روند است.

حسین‌نژاد در خصوص فعالیت بازار پرندگان در فریدونکنار اعلام کرد: این بازار همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و در کنار تذکرات مسئولان امر از فرماندار گرفته تا مدیران محیط زیست، کسبه و مردم هم به خواسته‌ها، تمکین کرده‌اند و ساماندهی‌ها انجام شده است.

وی یکی از مشکلات دیگر بازار فریدونکنار را فعالیت بازارهای هفتگی در این شهرستان عنوان کرد و افزود: متأسفانه بسیاری از اقلام اعم از آشامیدنی و غیر آشامیدنی و مواد غذایی و محصولات و غداهای خانگی و غیره در حال عرضه در این بازار است که هیچگونه نظارت بهداشتی بر روی آن نمی‌شود و کسی پیگیر این موضوعات نیست و فروشندگان به راحتی و بی دردسر اقدام به فروش محصولات خود می‌کنند، اما این در حالی است که همین موارد در واحدهای صنفی با برخورد قانونی و جدی از سوی مراکز بهداشتی مواجه می‌شود و عرضه و فروش آن در بازار ممنوع است.

رئیس اتاق اصناف فریدونکنار درباره فعالیت فروشگاه‌های بزرگ به ویژه در حوزه خواروبار و مواد غذایی در فریدونکنار تصریح کرد: در فاصله دو کیلومتری ابتدای بندر فریدونکنار تا میدان ماهی، بیشمار فروشگاه بزرگ در حال فعالیت هستند که این امر موجب نابودی بسیاری از خرده فروشی‌ها شده است.

به گفته وی، شهرستان فریدونکنار دارای جمعیتی نزدیک به ۶۵ هزار نفر است که این حجم از فروشگاه‌های بزرگ در کنار فعالیت بیش از ۴ هزار واحد صنفی بیش از حد استاندارد و نیاز است که موجب خسارات برای کسبه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا