احداث »اکوکمپ گردشگری« در فریدونکنار/ استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران برای توسعه فریدونکنار لازم است+عکس

به گزارش بصیرنیوز،  تور یک‌روزه فریدونکنارگردی و آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان از سوی اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی فریدونکنار برای خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

محمد شیاری رئیس اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: فریدونکنار دارای ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی زیادی است که نیاز به حضور و حمایت از سرمایه‌گذاران برای تقویت این ظرفیت‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه جنگل اوجاکله از ظرفیت‌های بسیار مناسب گردشگری در فریدونکنار است، خاطرنشان کرد: یک سرمایه‌گذار فریدونکناری طرحی را برای استفاده از جنگل اوجاکله به عنوان “اکوکمپ کردشگری” به اداره گردشگری شهرستان ارائه کرده که بسیار طرح خوبی است و پس از بررسی به منابع طبیعی و محیط زیست ارسال شده تا نظر خود را اعلام کنند.

رئیس اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی فریدونکنار با اشاره به جزییات طرح اکوکمپ گردشگری، گفت: این طرح در مساحت دو هکنار و با جزییاتی مانند دیوارچینی، ایجاد آلاچیق سنتی و قرار دادن گونه‌های جانوری بومی درنظر گرفته شده است.

شیاری تصریح کرد: این اکوکمپ می‌تواند مکانی مناسب برای بازدید گردشگران، دانش‌آموزان و دانشجویان باشد تا با ظرفیت‌های فریدونکنار آشنا شوند.

وی با بیان اینکه از دیگر ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی در فریدونکنار حمام تاریخی سوته است گفت: در حال حاضر این حمام با تلاش معماران در حال بازسازی است و کار سقف آن به پایان رسیده است.

رئیس اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی فریدونکنار تاکید کرد: لازم است که برای حفظ و بازسازی بناهای تاریخی و میراثی که از گذشته به یادگار مانده توجهی جدی صورت گیرد و این امر احتیاج به تخصیص اعتبارات لازم و همچنین مشارکت مردمی دارد و اگر این موارد انجام شود کار بازسازی حمام تاریخی سوته تا پایان سال ۹۸ به اتمام می‌رسد.

شیاری از ایجاد بازارچه صنایع دستی در فریدونکنار خبر داد و یادآور شد: بازارچه صنایع دستی دائمی برای نخستین بار در استان مازندران در ساختمان شورای شهر فریدونکنار راه‌اندازی شده و به دنبال این هستیم که مکانی را تهیه کنیم تا یک نمایشگاه دائمی برای صنایع دستی در شهرستان ایجاد شود.

وی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران برای ورود به بازار فریدونکنار در زمینه اقتصادی تاکید کرد و گفت: یک مجتمع اقامتی و تفریحی بزرگ در فریدونکنار در حال احداث است که اگر این مجتمع در شهرستان به مرحله افتتاح و بهره‌برداری برسد می تواند در حدود دو هزار نفر را برای اشتغال در مجتمع به‌کارگیری کند.

رئیس اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی فریدونکنار اظهار کرد: یکی دیگر از جاذبه‌های فریدونکنار مجتمع گردشگری است که در روستای ازباران فریدونکنار توسط یکی از سرمایه‌گذاران با استفاده از فضای طبیعی و احداث کافه سنتی و پدالو ایجاد شده که می تواند برای گذراندن اوقات فراغت خانواده‌ها بسیار مناسب باشد.

شیاری خاطرنشان کرد: اگر همکاری بیشتر مسئولان با سرمایه‌گذران رخ دهد، می‌توان گام‌های بلندی را برای توسعه فریدونکنار برداشت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا