امام جمعه فریدونکنار مطرح کرد

وحدت بسیجیان رمز بقا انقلاب اسلامی/در مذاکرات از اصول خود کوتاه نمی آئیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، حجت الاسلام حاج سید محمود جلالی در خطبه های نماز جمعه فریدونکنار ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج، اظهار داشت: به تعبیر رهبری بسیجیان کلید طلایی حل مشکلات کشور هستند.

وی تصریح کرد: هفته بسیج بهانه ای است برای زنده نگه داشتن روح بسیجی در کل جامعه و اخلاص، شجاعت، فداکاری و ایثار که در روح بسیجی حاکم است باید در کل جامعه انتشار یابد.

جلالی اذعان داشت: بسیج یکی از معجزات این انقلاب است که با تدبیر حکیمانه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در سال ۵۸ تاسیس شد.

وی ضمن برشمردن ویژگی های بسیجی در جامعه، خاطرنشان کرد: بسیج علاوه بر حضور در عرصه های نظامی، باید فعالانه در زمینه های اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نیز حضور یابند.

جلالی یادآور شد: از برجستگی های نیروهای بسیجی بصیرت و اخلاص آنهاست، فردی که بی بصیرت و بدون اخلاص است بسیجی نمی باشد.

وی با تاکید بر اینکه بسیجی عامل وحدت است و وحدت رمز بقا و پیروزی انقلاب اسلامی می باشد، عنوان داشت: بسیجی نباید عامل تفرقه، شکاف و دوگانگی در جامعه باشد، عنوان بسیجی یک گستره وسیعی است که هرکسی باید با خلوص نیت و بصیرت در دفاع از ارکان نظام و اهداف انقلاب اسلامی در راستای خط شهدا قدم بردارد.

جلالی با بیان اینکه باید تلاش کنیم فرهنگ بسیجی را در جامعه اشاعه دهیم، اظهار داشت: مهمترین وظیفه بسیج ترویج فضائل اخلاقی و ایجاد بصیرت و معنویت در جامعه و دفاع از آرمان های انقلاب و خون شهدا است.

امام جمعه فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرموده های رهبری در جمع فرمانده هان بسیج کشور، عنوان داشت: بنا به فرموده رهبری ما با ملت ها نزاع و دعوا نداریم بلکه با خوی زورگوی و استکباری دولت های چپاول گر سرسپرده صهیونیسم مخالف هستیم.

جلالی ادامه داد: هر طوری که رهبری بیانات را شفاف سازی می کنند معاندان و دشمنان این انقلاب آنرا تحریف می نمایند و به دنبال ایجاد دشمنی هستند.

وی افزود: در بحث نرمش قهرمانانه، جاهلان بی بصیرت و قلم به دستان دنیا طلب، بیانات رهبری را به گونه ای منعکس کرده اند که انگار ما باید از آرمان های انقلاب و خون شهدایمان کوتاه بیائیم و خوار و ذلیل شویم.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: نرمش قهرمانانه مد نظر رهبری، مانور هنرمندانه در عرصه مذاکرات است و به معنای پذیرش خواسته های بر مبنای زور مذاکره کنندگان نمی باشد.

جلالی اظهار داشت: تنها چیزی که در این مذاکرات عوض شده است دیپلماسی و فرمول مذاکره است اما این را همه می دانند که ما از اصول خود کوتاه نمی آئیم و خطوط قرمز ها باید رعایت گردند.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران از هر لحاظی به عنوان کشوری قدرتمند در جهان مطرح است، اذعان داشت: ۱+۵ قدرت ایران را می دانند و به همین دلیل به دنبال گرفتن امتیاز از مذاکره کنندگان ما هستند.

امام جمعه فریدونکنار مردم را بزرگترین پشتوانه مذاکره کنندگان هسته ای ایران در ژنو نامید و گفت: حضور شما مردم در تمامی صحنه های سیاسی، تظاهرات، راهپیمایی، نماز جمعه و اجتماعات مذهبی در کشور قدرت مذاکره با تمام توان را به مذاکره کنندگان ما داده است.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۷ آذر روز نیروی دریایی ضمن تبریک به دریادلان خستگی ناپذیر اظهار داشت: حماسه آفرینان ناوچه موشک انداز ایران بعد از جنگی نابرابر در مقابله با دشمن هدف چند موشک آنها قرار گرفتند و در دل آبهای گرم خلیج فارس آرام گرفتند و به شهادت رسیدند.

وی همچنین به حادثه انتحاری سلفی ها در حمله به سفارت ایران پرداخت و اذعان داشت: حمله انتحاری سلفی های بی رحم به سفارت ایران در لبنان یکی دیگر از هزاران جنایت و اعمال ضد حقوق بشر و دموکراسی است که آنها از آن دم می زنند.

جلالی با محکوم کردن این واقعه از سوی دشمنان ایران و اسلام، افزود: در این جنایت نیز دست خون خوار اسرائیل و توطئه استکباری آمریکا آشکار است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا