اعطای ۱۳ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغالزایی به مددجویان فریدونکناری

به گزارش بصیرنیوز، شهیدالله آقاجانپور سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) فریدونکنار در گفت‌وگو با بصیرنیوز اظهار کرد: در سال ۹۷ به ۶۷ نفر از مددجویان کمیته امداد شهرستان مبلغ ۱۳ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغالزایی در بخش‌های مشاغل خانگی، کشاورزی، دامداری، خیاطی، آرایش و پیرایش و سوپرمارکت اعطا شده است که نسبت به سال ۹۶ مبلغ ۳۴۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از دریافت کنندگان تسهیلات از مددجویان و مابقی افراد در مرز پوشش کمیته امداد بودند، خاطرنشان کرد: این تسهیلات برای مشاغل خانگی تا سقف ۱۰ میلیون تومان و برای کارآفرینی تا سقف ۳۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) فریدونکنار تصریح کرد: بازپرداخت این تسهیلات از محل تبصره ۱۶ به صورت بانکی و با چهار درصد سود و زمانبندی ۶۰ ماهه است که البته تسهیلات مشاغل خانگی ۳۶ ماهه باید پرداخت شود؛ همچنین صندوق امداد ولایت بدون بهره بانکی به صورت پنج ساله تسهیلات اعطا می کند.

آقاجانپور با اشاره به پرداخت کمک هزینه به نوعروسان، یادآور شد: در سال گذشته به ۴۱ نفر از نوعروسان جهیزیه اعطا شد که مبلغ این جهیزیه برای خانواده‌های تحت پوشش سه میلیون تومان و برای خانواده‌های در مرز پوشش کمیته امداد که هفت خانواده بودند مبلغ یک میلیون تومان پرداخت شد.

وی از ساخت و خرید ۶ خانه محروم در سال ۹۷ خبر داد و  خاطرنشان کرد: با همکاری بسیج سازندگی یک خانه محروم در روستای منقارپی فریدونکنار ساخته شد و چهار خانه دیگر در حال ساخت است و همچنین یک خانه در شهر برای یکی از مددجویان خریداری شد.

سرپرست کمیته امداد خمینی (ره) فریدونکنار ادامه داد: سقف مبلغ مساعدت برای خانه‌های محروم در روستاها ۲۵ میلیون تومان بلاعوض و پنج میلیون تومان وام و همچنین برای خرید مسکن شهری ۱۵ میلیون تومان بلاعوض و ۱۵ میلیون تومان وام اختصاص پیدا کرد.

آقاجانپور با بیان خدمات دیگر کمیته امداد به مددجویان گفت: فرانشیز خدمات درمانی در شاخصه‌های بهداشتی سبد کالا به میزان ۲۱۰ مورد، پرداخت حق مددجویان به ۱۱۸ نفر، معافیت سربازی برای فرزندان دو نفر از مددجویان، کمک به پرداخت اجاره مسکن ۱۴۷ نفر به مبلغ ۹۸ میلیون تومان و تعمیرات مسکن ۳۷ نفر به مبلغ ۷۲ میلیون تومان بخشی از خدمات اداره کمیته امداد فریدونکنار در سال گذشته بوده است.

وی تصریح کرد: معافیت پرداخت هزینه آب، برق، گاز، عوارض صدور پروانه ساخت، انجام مشاوره برای خانواده‌ها در معرض آسیب‌های اجتماعی به تعداد ۱۵۶ نفر به مبلغ ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، پرداخت کمک هزینه اعزام به سفرهای زیارتی و اردوهای آموزشی به تعداد ۱۳۳ نفر، تسهیلات قرض الحسنه برای ۹۹ نفر به مبلغ ۱۷۶ میلیون تومان از بخش های دیگر حمایت از مددجویان در سال ۹۷ بوده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) فریدونکنار با بیان برنامه‌های این اداره برای سال ۹۸ اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) علاوه بر اقدامات و خدماتی که در حال انجام است، محوریت و تمرکز خود را برای سال جاری اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش قرار خواهد داد که در این زمینه آموزش‌های لازم ارائه می‌شود و با راه‌اندازی شبکه‌های نیکوکاری به دنبال تقویت این امر هستیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا