تبدیل شدن مرکز جامعه سلامت درمانی فریدونکنار به محل انباشت زباله

به گزارش بصیرنیوز، عبدالله محمدی مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار در گفت‌وگو با بصیرنیوز اظهار کرد: هرساله در روز ۷ آوریل میلادی که روز تاسیس سازمان جهانی بهداشت است مراسم روز جهانی سلامت برگزار می شود و موضوعی خاص که اولویت بهداشت عمومی را نشان می دهد، انتخاب می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: شعار امسال سازمان بهداشت جهانی “مراقبتهای اولیه بهداشتی راهی بسوی پوشش همگانی سلامت” قرارداده شده است.
محمدی با بیان اینکه در سال ۹۸ پیگیری برنامه‌های وزارت بهداشت در اولویت ما است تصریح کرد: نسخه پیچی الکترونیک و ارجاع الکترونیک بیماران از برنامه‌هایی است که در سال ۹۸ در استان مازندران در شهرستان بابلسر و چند استان دیگر اجرا می‌شود و ما هم آن را در دستور کار داریم.
وی یادآور شد: با توجه به شعار سال سازمان بهداشت جهانی، پیگیری برای واکسیناسیون، بهداشت محیط، آب سالم از مواردی است که به صورت جدی دنبال می شود چراکه اگر این امور توسط مردم و مسئولان رعایت شود بیش از ۹۰ درصد مشکلات سلامت برطرف می‌شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار افزود: کنترل فشارخون، دیابت و آموزش برای ترک دخانیات از مهمترین موضوعاتی است که در شبکه بهداشت فریدونکنار دنبال می‌شود چراکه این موارد از عوامل اصلی مرگ و میر هستند.
محمدی با اشاره به تشدید نظارت بر محیط گفت: یکی از اقداماتی که از دی ماه سال قبل به صورت جدی دنبال شد، تشدید بر نظارت اماکن حساس شهرستان مانند رستوران‌ها، مطب‌ها و درمانگاه‌ها بود که منجر به پلمپ یکی از رستوران‌ها و اخطار کتبی شد.
وی یادآور شد: تشکیل مجمع خیرین سلامت یکی از اقداماتی بوده که توانست در زمینه بهداشت و سلامت مردم فریدونکنار بسیار موثر باشد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار با اشاره به وضعیت کلینیک ویژه بیمارستان شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر این کلینیک نیاز به تجهیزات برای بهره‌برداری دارد اما به دلیل اینکه تمامی کلینیک‌ها با مصوبه دانشگاه علوم پزشکی از شبکه جدا شده و زیر نظر بیمارستان‌ها قرار گرفتند، در حال حاضر از نظر اعتباری با مشکل رو به رو هستند و وضعیت نامشخصی دارد.
محمدی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در فریدونکنار با آن درگیر هستیم، تخریب مرکز بهداشتی و درمانی جامع سلامت شهید بصیر است؛ بدون اینکه کار کارشناسی صورت گیرد و اعتبار ساخت آن درنظر گرفته شود اقدام به تخریب شده و به سبب اینکه اعتبار کافی برای ساخت آن وجود ندارد به محل زباله شهروندان تبدیل و موجب چالش اساسی شهرستان شده است.
وی با بیان اینکه ۱۷ خانه بهداشت در فریدونکنار وجود دارد تصریح کرد: ساخت خانه بهداشت روستای حسین‌آباد با اعتبار ۱۲۰ میلیون تومان در دستور کار است که به محض اینکه از تملک و دارایی تخصیص داده شود کار ساخت آن آغاز می‌شود.
مدیر شبکه بهداشت و فریدونکنار افزود: بر اساس طرح گسترش مصوبات سال ۹۵ اگر دو خانه بهداشت روستاهای حسین‌آباد و زاهدکلا تاسیس شود فریدونکنار از نظر خانه بهداشت به خودکفایی می‌رسد.
محمدی با اشاره به مشکلات موجود و وضعیت پزشک خانواده شهری در فریدونکنار، اظهار کرد: با توجه به اینکه پزشکان خانواده موظف به ویزیت بیماران بودند اما در مراکز دیگر مانند ترک اعتیاد مشغول به کار می‌شدند که این مورد با نامه‌ای که از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت مبنی بر عدم صدو مجوز برای ترک اعتیاد شهرستان صادر شده تا اطلاع ثانوی برطرف شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود پزشک در فریدونکنار مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: البته دو درمانگاه معین در سطح شهر وجود دارد که موظف هستند بیماران را با شرایط بیمه‌ای ویزیت کنند که اگر بیماران به مشکلی در درمانگاه‌ها مواجه شدند می‌توانند به ما مراجعه یا با سامانه ۱۹۰ تماس حاصل کنند که پس از بررسی این موارد به شدت با متخلفین برخورد می‌شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار در پایان تصریح کرد: از همه مردم شریف فریدونکنار انتطار دارم همکاری و همدلی را در اجرای برنامه بهداشتی با پاسدارن و سربازان حریم سلامت داشته باشند و کنترل فشارخون، کنترل دیابت و ترک دخانیات را جدی بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا