ماه ضیافت الهی فرصتی دوباره برای رشد معنوی/ مسئولان طعم شیرین عبادت را برای مردم تلخ نکنند

به گزارش بصیرنیوز، ماه رمضان فرصتی دوباره برای رشد و تعالی معنوی است که خداوند متعال برای مسلمانان فراهم کرده تا به مدت یک ماه از هیاهوی دنیوی فاصله گرفته و خود را نزدیک خالق کنند.

در این ماه که بنابر آیات و روایات فراوان از با ارزش‌ترین ماه‌ها است لازم است تا شاخصه‌هایی توسط روزه داران رعایت شود تا به بهترین نحو از ماه مهمانی خدا بهره‌برداری صورت گیرد.

البته این روزها با توجه به وضعیت اقتصادی و مشکلات معیشتی خریدن کالاهای مرسوم ماه رمضان برای مردم سخت شده که نیاز است تا مسئولان اقدامات لازم را برای روزه‌داران انجام دهند.

روزه‌داران و مسئولان از فرصت ماه رمضان استفاده کنند

حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی امام جمعه فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه با اهمیتی است که برکات زیادی را خداوند برای امت پیغمبر آخرالزمان درنظر گرفته است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در مورد فضیلت ماه رمضان گفت: پیامبر اکرم (ص)  فرمودند “اگر مردم می‌دانستند که در ماه رمضان چه مقدار برکت و رحمت الهی وجود دارد آرزو می‌کردند که تمام سال ماه رمضان باشد”.

امام جمعه فریدونکنار خاطرنشان کرد: ماه رمضان بنابر آیات و روایات ماه برکت، ماه مغفرت، ماه رحمت، ماه توبه و زمانی است که حتی نفس کشیدن شخص روزه دار دارای ثواب زیادی است.

جلالی با بیان برکات ماه مبارک رمضان تصریح کرد: قرار داشتن شب‌های قدر در این ماه، نزول قرآن، شهادت امام علی (ع) و مساوی بودن تلاوت یک آیه قران با ختم آن از برکات ماه مبارک رمضان است.

وی با اشاره به اینکه به فرموده پیامبر اسلام در ماه رمضان خداوند پنج امتیاز به مسلمانان می‌دهد که به امت های دیگر این امتیاز را نداده است گفت: وقتی که اول ماه رمضان فرا می‌رسد خداوند به روزه داران نگاه ویژه‌ای دارد که پس از این عنایت دیگر بنده‌اش عذاب نمی‌بیند.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه یکی دیگر از امتیازات برای روزه داران دهان روزه دار است، ادامه داد: در حالی که به علت روزه داری از دهان روزه داران شاید بویی ساطع شود که انگار برای انسان‌ها ناپسند است اما خداوند می‌فرماید که بوی دهان روزه دار از مشک آهو مطبوع‌تر است و آسمانیان بوی دهان روزه دار را دوست دارند.

جلالی یادآور شد: فرشتگان شب و روز برای روزه داران طلب آمرزش و مغفرت می‌کنند و همچنین خداوند به بهشت دستور می‌دهد که خود را آماده و آراسته برای میزبانی از بندگان و روزه داران کند.

وی اظهار کرد: وقتی شب آخر ماه رمضان فرا می‌رسد خداوند همه روزه داران را مورد مغفرت و آمرزش قرار می‌دهد که این موارد گوشه‌ای از برکات ماه مبارک رمضان است.

امام جمعه فریدونکنار بر لزوم بهره برداری صحیح از برکات ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: روزه داران باید از برکات این ماه به خوبی استفاده کنند تا این فرصت به راحتی از دست نرود.

جلالی با اشاره به اینکه در ماه رمضان باید تمامی اعضا و جوارح انسان روزه باشد عنوان داشت: انسان روزه دار باید چشم، دهان، گوش، دست و پای خود را در این ماه روزه نگه‌دارد و فقط صرف گرسنگی شکم نباشد؛ شخص روزه دار نباید خود را در معرض غیبت قرار دهد چراکه غیبت، باطن روزه دار را از بین می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: صله رحم و قرائت قرآن باید در این ماه بیشتر مورد توجه قرار گیرد چراکه بسیار به این دو مورد سفارش شده است.

امام جمعه فریدونکنار همچنین بر لزوم نظارت بیشتر مسئولان نسبت به کنترل بازار تاکید کرد و گفت: باید نظارت مسئولان در موارد مختلف از جمله خبازان صورت گیرد تا نان در زمان مناسب و کیفیت خوب پخت شود تا مدیون مردم نباشند.

جلالی تصریح کرد: فرماندار، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت و مسئولان شهری نسبت به تامین و کنترل قیمت موادغذایی در این ماه از جمله گوشت، شکر، خرما و مرغ که در این ماه بیشتر مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد توجه بیشتری داشته باشند تا مردم دچار مشکل نشوند و با قیمت‌های دولتی توزیع شود که اگر این مورد را مدنظر خود قرار دهند چون خدمت به روزه داران می‌کنند حتما پاداش ویژه از سوی خداوند متعال برای آن‌ها درنظر گرفته می‌شود.

آغاز طرح نظارتی ماه مبارک رمضان در فریدونکنار

اسماعیل اسماعیلی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان طرح نظارت بر بازار و تامین و توزیع کالاهای اساسی آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از این طرح جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی است، خاطرنشان کرد: در طرح نظارتی ماه مبارک رمضان بر کالاهای پرمصرف همانند مواد لبنی، پروتئینی، برنج، روغن، قند و شکر، میوه و شیرینی‌های پرمصرف مرسوم در این ایام نظارت می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فریدونکنار تصریح کرد: طرح نظارتی ماه مبارک رمضان با استفاده حداکثری از ظرفیت بازرسان اداره، ناظرین افتخاری، واحد بازرسی اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، مرکز بهداشت، تعزیرات و اتاق اصناف در قالب گشت مشترک و هدفمند در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

اسماعیلی یادآور شد: شهروندان فریدونکناری می‌توانند درصورت مشاهده هرگونه تخلفات اقتصادی اعم از گران‌فروشی، عدم صدور فاکتور، عدم درج قیمت، احتکار و غیره موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ اطلاع رسانی کنند.

به گزارش بصیرنیوز، ماه مبارک رمضان فرصت بسیار خوبی است تا طعم شیرین عبادت نصیب بندگان خوب خدا شود و البته مسئولانی که در حال حاضر توفیق خدمت به مردم را پیدا کردند باید به این نکته توجه داشته باشند که اقداماتی را باید در کنترل وضعیت اقتصادی و نظارت بر کالاهای ویژه ماه رمضان انجام دهند تا طعم شیرین عبادت در کام مردم تلخ نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا