بندر فریدونکنار به عنوان منطقه آزاد معرفی شد/ حساسیت‌ و منفعت‌طلبی بی‌مورد کنارگذاشته شود

به گزارش بصیرنیوز، ولی‌الله نانواکناری رئیس مجمع نمایندگان مازندران طی گفت‌وگویی درباره تصویب منطقه آزاد برای چند شهر مازندران، اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های به‌عمل آمده از سوی نمایندگان و استاندار به دنبال این بودیم که تمام مازندران تبدیل به منطقه آزاد شود اما پس از بررسی سه نقطه از استان که دارای بندر بود برای ایجاد منطقه آزاد به تصویب کارگروه تخصصی دبیرخانه مناطق آزاد کشور رسید.

وی خاطرنشان کرد: با حضور استاندار مازندران در کارگروه تخصصی مناطق آزاد، بنادر امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار به عنوان مناطق آزاد مازندران انتخاب شده‌اند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس با اشاره به اینکه مناطقی که به عنوان منطقه آزاد انتخاب شدند فقط مختص به شهر خودشان نیستند، تصریح کرد: وقتی شهر یا نقطه‌ای به‌عنوان منطقه آزاد انتخاب می‌شود محدوده وسیعی به شعاع ۶۰ کیلیومتر را دربرمی‌گیرد و از این رو بنادر این سه شهر به عنوان پایه‌های مناطق آزاد در مازندران انتخاب شده‌اند.

نانواکناری با بیان اینکه با تصویب کارگروه گام نخست مناطق آزاد در مازندران برداشته شد، گفت: این مصوبه باید برای بررسی به هیات دولت ارجاع داده شود که پس از نظر دولت به مجلس می‌آید و پس از تصویب مجلس به عنوان مناطق آزاد معرفی می‌شوند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران بر لزوم پرهیز از حساسیت‌هایی بی‌جا تاکید کرد و اذعان داشت: برخی افراد با ایجاد حساسیت‌هایی بی‌مورد در پی منافع خودشان هستند که این موضوعات باید کنارگذاشته شود چراکه برای مثال اگر شهر فریدونکنار به عنوان منطقه آزاد معرفی شود منافع آن به شهر قائمشهر و نور هم می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا