فرصت‌سوزی شورای شهر فریدونکنار برای خدمت به مردم

به گزارش بصیرنیوز، این روزها وضعیت بسیاری از شوراهای شهر در نقاط مختلف مازندران از نظر مدیریت شهری مناسب نیست و به دلیل مشکلاتی نظیر کمبود منابع مالی و همچنین اختلاف نظرها، چالش های بسیاری را در شهرها پدید آورده‌اند.

فریدونکنار از آن دسته از شهرهایی در استان مازندران است که این روزها در پیچ و خم اختلاف نظرها و دوقطبی‌های اعضای شورای شهر بدون شهردار مانده و همچنان وضعیت شهرداری این شهر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

درحالی که با انتخاب اعضای شورای پنجم و قرارگرفتن ترکیبی از نسل جوان در کنار با تجربه‌ها و همچنین انتخاب شهردار جوان و تحصیلکرده انتظار تحولی در مدیریت شهری فریدونکنار می‌رفت اما رفته رفته مشکلات و چالش‌های مدیریتی پدیدار شد.

بسیاری از کاندیدای شورای شهر که در زمان تبلیغات با شعار محوری شفافیت و توسعه فریدونکنار پا در عرصه انتخابات گذاشته بودند و با رای مردم مسئولیت به دوشان گذاشته شد اما در بین راه به صورت تلویحی هیچکدام از این دو را تاکنون به سرانجام نرساندند.

پس از گذشت حدود چهار ماه از مسئولیت اعضای شورای شهر پنجم در فریدونکنار، انشقاق مدیریتی میان اعضا به بالاترین حد خود می‌رسد و در جلسه‌ای که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد پرده‌های اخلاق دریده شده و ناگفته‌های زیادی بیان می‌شود که نشان از ایجاد دوقطبی و اختلاف نظر سنگین اعضا با همدیگر دارد.

این اختلاف نظرها و جبهه بندی‌ها تا آنجایی پیش می‌رود که پای شهرداری به میان می‌آید و پس از کش و قوس‌های فراوان و استیضاح نافرجام، شهردار جوان و منتخب اعضای شورا عطای فریدونکنار را به لقایش می‌بخشد و پس از ۲۰ ماه فعالیت با تقدیم استعفا به محضر اعضای شورا از این شهر رخت برمی‌بندد.

اما نکته جالب توجهی که در آخرین روز کاری شهردار فریدونکنار توسط او مطرح شد و در رسانه‌ها بازتاب پیدا کرد باز هم ماجرای دوقطبی بین اعضای شورای شهر بود که حمید بخشی علت اصلی استعفای خود را این مورد بیان کرد.

اگر نگاهی اجمالی به عملکرد شورای شهر فریدونکنار در دوره پنجم داشته باشیم شاهد نوعی سردرگمی و بی‌برنامگی در بین اعضای آن خواهیم بود که شاید علت تمامی اختلاف‌ها و مشکلات موجود همین دو عامل باشد که آن‌ها را از اهداف اصلی بازداشته است.

در کنار این دو عامل برخی از موضوعات دیگر هستند که موجب می‌شود شورا از مسیر اصلی خود منحرف شده و مدام درگیر حاشیه‌ها باشد که لازم می‌دانیم این چند نکته را بر اساس رسالت رسانه‌ای خود متذکر شویم که امیدواریم کمکی به وضعیت فعلی اعضای شورای شهر فریدونکنار باشد.

یکی از مهمترین موضوعاتی که در زمینه فعالیت‌های شورایی باید صورت گیرد مدیریت صحیح مجموعه است؛ باتوجه به اینکه ریاست شورای دوره پنجم در فریدونکنار برعهده فردی باتجربه گذاشته شده و انتظار می‌رود مدیریتی صحیح بر آن صورت گیرد اما متاسفانه مشاهده می‌شود که خود این فرد در بزنگاه‌ها چالش‌های فراوانی را ایجاد می‌کند که برای نمونه می‌توان به استعفا از ریاست شورا پس از ۱۶ ماه مدیریت بر شورا و درست در زمان مطرح شدن استیضاح شهردار یا عدم مدیریت در زمان ایجاد تنش‌ها و درگیرها اشاره کرد که لازم است اینگونه موارد توسط ریاست شورا در ادامه کار اصلاح شود.

موضوع بعدی درخصوص پاسخگویی به افکارعمومی و سخنگوی شورا است؛ درحالی که جایگاه سخنگوی هر مجموعه به آسانی بر همگان مشخص است و این مسئول باید پاسخگوی رسانه‌ها و افکار عمومی باشد اما متاسفانه سخنگوی شورای شهر فریدونکنار با عملکرد ضعیف و عدم برگزاری نشست‌های رسانه ای یا پاسخگویی صحیح موجب چند صدایی اعضا شورا در زمان‌های مختلف و در مرحله بعد ایجاد تنش می‌شود.

یکی دیگر از مشکلاتی که هم‌اکنون در بین اعضای شورای شهر فریدونکنار وجود دارد و برای یک مجموعه می‌تواند بسیار زشت و ناپسند باشد، نشت اطلاعات و اخبار جلسات غیرعلنی است که حتی در برخی از مواقع به محض تمام شدن جلسات ریزترین مسائل جلسه در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته که انتشار اینگونه اخبار تشویش اذهان عمومی را به دنبال دارد.

آنچیزی که هم‌اکنون بسیار حائز اهمیت است و اعضای دوره پنجم شورای شهر فریدونکنار باید به آن توجه کنند، فرصت اندکی است که آن‌ها برای خدمت به مردم دارند و پس از گذار از این فرصت مطمئنا مورد قضاوت مردم خواهند گرفت و چه بد اگر مردم و شهروندان یک شهر تا ابد قضاوت درستی از یک مسئول نداشته باشند.

پس بنایراین لازم است هرچه سریعتر و به دور از فضای ملتهب و با تصمیم صحیح نسبت به انتخاب شهردار برای این شهر انقلابی اقدام کرده و باقیمانده عمر مسئولیتی خود را به درستی طی کنند تا در پیش خدا و مردم شرمنده نباشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا