برنامه‌های هفته ایثار و شهادت فریدونکنار اعلام شد/ “خطه مبارک” آماده برگزاری سی و دومین یادواره شهدا

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به برگزاری یادواره شهدای شهرستان فریدونکنار، اظهار کرد: امسال هم مانند سال‌های گذشته ستاد برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار شهید حاج حسین بصیر و ۳۵۰ شهید خطه مبارک فریدونکنار برنامه های مختلفی را به نام هفته ایثار و شهادت از تاریخ یکم شهریور آغاز و تا تاریخ هفتم شهریور ادامه پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته ایثار و شهادت فریدونکنار در روز جمعه یکم شهریور ماه با همایش رزمندگان آغاز می‌شود و در طول این هفته برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی با دعوت از هنرمندان، شاعران و ورزشکاران اجرا می‌شود.

مسئول ستاد یادواره شهدای فریدونکنار تصریح کرد: همایش بزرگ رهروان حضرت زهرا(س) با محوریت فریدونکنار و با حضور شهرستان‌های همجوار ویژه خواهران برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از برگزاری مسابقات ورزشی در هفته ایثار و شهادت فریدونکنار با همکاری اداره کل ورزش و جوانان خبر داد و یادآور شد: شب شعر حماسی با حضور شعرای جوان با موضوع شهید و شهادت، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم در این شهرستان برگزار می‌شود.

جعفری خاطرنشان کرد: تمامی این برنامه ها مقدمه‌ای است برای برگزاری مراسم سی و دومین یادواره شهدای شهرستان فریدونکنار که در روز پنجشنبه هفتم شهریور ماه بعد از نماز مغرب و عشا به صرف شام با سخنرانی حجت‌الاسلام مومنی و مداحی امیر عباسی در مصلی قدس برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: وظیفه اصلی همه ما این است تا فضای جامعه را بر اساس منویات مقام معظم رهبری نسبت به یاد شهدا زنده نگه داریم و به لطف الهی فریدونکنار توانست در دوران دفاع مقدس از نظر جمعیت و تعداد شهدا بر اساس میزان جمعیتی که در سال‌های جنگ داشت حماسه‌سازی کند که امیدواریم در حال حاضر بتوانیم پیام شهدا را در زندگیمان جاری و انتقال دهنده خوبی به نسل جدید باشیم.

مسئول ستاد یادواره شهدای فریدونکنار حضور جوانان را در مراسم یادواره شهدا بسیار مهم دانست و گفت: یکی از اهداف مهم ستاد یادواره شهدای فریدونکنار حضور جوانان در این مراسم است که خوشبختانه این امر انجام گرفت و نه تنها در مراسم که حضور پرشور جوانان را شاهد هستیم بلکه در ستاد یادواره که برنامه‌های آن از ماه‌ها قبل انجام می‌شود این جوانان در کنار رزمندگان حضور دارند و کمک می‌کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی وحدت، همدلی و همراهی را یکی از اهداف دیگر برنامه‌های یادواره شهدا دانست و اظهار کرد: همه ساله در زمان مراسم سالگرد شهدا تمام مسئولان و مردم با گرایش‌های مختلف پای کار هستند.

جعفری افزود: یکی دیگر از اهداف ما در هفته ایثار و شهادت تقویت روحیه سلحشوری، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی است که در زندگی شهدا و ایثارگران ما مشهود است که باید این حس در بین جوانان تقویت شود چراکه از نظر معرفتی و بصیرتی بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه مولفه‌هایی برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مولفه‌های نرم جمهوری اسلامی ایران در مقابل با جنگ تمام عیار اقتصادی و فرهنگی دشمن، تقویت، ترویج و تبلیغ زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا