امید فریدونکناری‌ها به ناامیدی متمایل می‌شود/ هفته دولت و بازهم تقریبا هیچ!

به گزارش بصیرنیوز، هفته دولت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر است، مردانی که پایه‌گذار دولت مکتبی پس از حاکمیت لیبرال‌ها بر کشور بودند و در آن دوره بحرانی تمام تلاش خود را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب صادقانه انجام دادند تا آنجا که جان خویش را فدا کردند.

اطلاع رسانی عملکرد نهادهای دولتی به مردم، دیدارهای مختلف، برگزاری مسابقات، کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید و افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌ها مهمترین برنامه‌هایی هستند که در هفته دولت هر سال از سوی دولت مستقر اجرا و به زیرمجموعه‌ها ابلاغ می‌شود.

دستگاه‌های دولتی شهرستان فریدونکنار هم در هفته دولت از این امر مستثنا نیستند و تلاش می‌کنند تا  از این فرصت استفاده کرده و گزارش عملکرد خود را به مردم با انجام پروژه‌های مختلف ارائه کنند.

مسئولان امر تلاش می کنند تا در مناسبت‌های مختلف به ویژه در هفته دولت و دهه فجر که شاید بتوان گفت گل سرسبد مناسبت‌های ملی ما هستند اقدامات مهمی را انجام دهند تا کام مردم به آن مناسبت شیرین شود و خاطره خوبی را از مسئولان به یاد داشته باشند.

اما در سال های اخیر امید مردم فریدونکنار از این مناسبت‌ها به ناامیدی متمایل شده است چراکه اقدام خاصی را از سوی دستگاه‌های اجرایی برای تکان دادن وضعیت شهر شاهد نیستند و همچنان انبوهی از پروژه‌های نیمه کاره بر سر فریدونکنار آوار مانده است.

اگر نگاهی به برنامه‌های اعلام شده فرمانداری فریدونکنار که برای هفته دولت درنظر گرفته شده است بیاندازیم متوجه می‌شویم که بازهم خبر و اتفاق خاصی برای این شهر انگار قرار نیست بیافتد و همچنان همان آش رکود و همان کاسه عقب‌ماندگی پابرجا است.

افتتاح پروژه‌های عمرانی از سوی (ادارات برق، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، شبکه بهداشت و راهداری)، برگزاری میز خدمت توسط (ثبت اسناد، بنیاد مسکن، برق، جهاد کشاورزی)، ارائه خدمات رایگان پزشکی از سوی (شبکه بهداشت) و ملاقات مردمی را می‌توان چهار برنامه صحیح و مهم از ۲۰ برنامه اعلام شده از سوی دستگاه‌های اجرایی فریدونکنار برشمرد که جای قدردانی از مسئولان آن‌ها دارد چراکه این برنامه ها مسئولان را به مردم نزدیکتر می‌کند.

در این میان برنامه‌های زیادی هستند که وقتی با برنامه‌های سال گذشته مطابقت داده می‌شود به راحتی می‌توان به کپی بودن آن پی برد و صرفا به خاطر اینکه عریضه خالی نباشد این برنامه‌ها گنجانده شده است.

درحالی که پروژه‌ها و چالش‌های زیادی در فریدونکنار وجود دارد و مردم این شهر چندین سال در انتظار به اتمام رسیدن این پروژه‌ها هستند که هفته دولت می‌توانست بهانه خوبی برای اجرایی شدن بخشی از آن‌ها باشد اما متاسفانه بازهم شاهد برنامه‌های سرگرم کننده هستیم.

نکته مهمی که امیدواریم مورد توجه مسئولان قرار گیرد و به عنوان توصیه بپذیرند، نزدیک شدن به مردمی است که برای این شهر و کشور زحمات زیادی کشیده‌اند و اکنون که انقلاب اسلامی به اوج بالندگی خود رسیده انتظار دارند تا شهرشان هم در قله آبادانی قرار گیرد نه اینکه یک پل به مدت ۱۸ سال هنوز نیمه کاره بماند، یک مرکز بهداشت تبدیل به زباله‌دانی شود، کلینیک بیمارستان ساختمانش افتتاح شود اما نتوان از آن استفاده کرد، سالن های روستایی همچنان در بلاتکلیفی قرار داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا