افزایش واردات و صادرات مرسوله پستی در فریدونکنار

به گزارش بصیرنیوز، حامد قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: صدور مرسولات پستی فریدونکنار در سال ۹۷ – ۹۸ نسبت به سال ۹۶ با رشد ۱۵ درصدی همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رونمایی از تمبر درنای فریدونکنار، نصب پلاک‌های منازل در سطح شهر و روستاها و انعقاد قرارداد با اداره ثبت اسناد برای صدور اسناد تک‌برگی برای جلوگیری از تردد غیرضروری شهروندان بین ادارات و افزایش سلامت اداری از مهمترین عملکردهای اداره پست بوده است.

رئیس اداره پست فریدونکنار تصریح کرد: ارسال مرسوله به تمام کشورهای دنیا، ارتباط با فروشگاه‌های اینترنتی و کسب و کارهای دانش بنیان برای ارسال کالا به درب منازل شهروندان از جمله خدمات به شهروندان است.

قاسم‌زاده یادآور شد: باتوجه به تحریم‌ها و مسائل اقتصادی شاهد کاهش ترافیک پستی هستیم چراکه قدرت خرید مردم کمتر شده و این موضوع در خریدهای اینترنتی بسیار چشم‌گیر است.

وی افزود: اداره پست فریدونکنار از نظر کیفی در خدمات‌دهی و عملکرد در بین شهرستان‌های رده بالای استان بر مبنای ارزیابی‌های صورت گرفته قرار دارد.

رئیس اداره پست فریدونکنار ادامه داد: امسال نسبت به سال قبل در واردات مرسولات پستی به فریدونکنار شاهد رشد چهار درصدی بوده‌ایم که این مرسولات شامل نامه، گذرنامه، اسناد، کالا و غیره است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در این روزها شاهد هیچگونه نامه‌های شخصی نیستیم، گفت: تمامی نامه‌ها درحال حاضر مربوط به مکاتبات اداری و اسنادی می‌شود و با وجود ابزارهای ارتباطی بسیار در این روزها، دیگر هویت نامه‌های دوران گذشته از بین رفته است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین کالاهای وارده و صادره در فریدونکنار مربوط به برنج می‌شود.

رئیس اداره پست فریدونکنار تصریح کرد: تعرفه‌های پست بر اساس مجوز سازمان تنظیم مقررات در سال ۹۸ با افزایش رو به رو شده که این افزایش بیشتر مربوط به مرسولات خارج از کشور و بخش توزیع امانات به میزان ۲۵ درصد است که البته در سایر خدمات پستی اعم از سفارشی و پستی افزایش تعرفه را نداشته‌ایم.

قاسم‌زاده اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته در توزیع کارت سوخت هیچ مشکلی وجود ندارد و تماس تلفنی، حضور در درب منازل و ارائه راهنمایی صورت می‌گیرد.

وی گفت: از ابتدای سال صدور و تحویل کارت ملی هوشمند به اداره ثبت احوال سپرده شد و بنابر آمار داده شده حدود ۹۷ درصد از شهروندان فریدونکناری واجد شرایط کارت‌های هوشمند ملی خود را دریافت کرده‌اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا