مردم از عهد و پیمان حسینی دور نمی‌شوند/ آثار شکست آمریکا پیدا شد

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز جمعه فریدونکنار اظهار کرد: امسال همانند سال‌های قبل در فریدونکنار و شهرهای دیگر مراسمات خوبی به ویژه در تاسوعا و عاشورا برگزار شد و مردم ثابت کردند که بر پیمان حسینی ماندگارند و مشکلات سیاسی و اقتصادی نمی‌تواند آن‌ها را از عهد و پیمان با سیدالشهدا(ع) دور کند.

وی خاطرنشان کرد: این عزاداری‌ها نشان داد که نهضت حسینی یک حقیقتی است که هر سال دارد باشکوه‌تر برگزار می‌شود که مراسم شیرخوارگان در ۴۵ کشور دنیا و حتی در آمریکا برگزار شد که این نشات گرفته از نور اباعبدالله است.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه باید از عاشورا درس گرفت و فقط نباید مختص به برگزاری عزاداری باشد، گفت: درس بصیرت، صبر و آزادگی از جمله درس‌های قیام عاشورا است.

جلالی تصریح کرد: آثار شکست آمریکا در ترور اقتصادی که علیه جمهوری اسلامی طراحی کرده بود پیدا شده، این تحریم ها از ابتدای انقلاب بود اما در سال‌های اخیر به نهایت خود رسیده که از این تحریم‌ها اهدافی داشتند که به آن نرسیدند.

وی با بیان مهمترین اهداف دشمنان علیه جمهوری اسلامی، یادآور شد: از اهداف دشمنان این بود که ایران سیاست خود را در دفاع از مظلوم و مبارزه با ظلم و ظالم رها کند، انرژی هسته‌ای در ایران وجود نداشته باشد، مردم را از نظام ناراضی کنند و قدرت منطقه‌ای ایران را کم کنند که تمام این موارد به شکست انجامید.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه مشکلات داخلی زیادی در بین سران آمریکا وجود دارد، افزود: در بین سران آمریکا چالش‌های زیادی وجود دارد که در آخرین مورد همین چالش، ترامپ جان بولتون را برکنار کرد که همین موارد از شکست‌های دیگر آمریکا است.

جلالی با اشاره به بیانات رهبری که فرمودند “آمریکا رو به افول است” گفت: آمریکا دارای بدهکاری ۲۰ تریلیون دلاری، مشکلات امنیتی در داخل و خارجی و فساد اخلاقی و سیاسی است که همه این موارد علائم افول آمریکا است.

وی اظهار کرد: آمریکا کشوری بوده که ابر قدرت جهان و زورگویی مثال زدنی بود اما هم‌اکنون با فشاری که جمهوری اسلامی ایران به این کشور آورده مدام درحال پیغام برای مذاکره مجدد است که نشان از ذلت و شکست سنگین دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا