ثبت‌نام حدود ۹ هزار دانش‌آموز فریدونکناری برای سال تحصیلی جدید/ مسئولان برای تردد بی‌خطر دانش‌آموزان تدبیر کنند

به گزارش بصیرنیوز، سیدعظیم اسماعیل‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به برنامه‌های آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس فریدونکنار، اظهار کرد: اول مهر یک روز ملی و متعلق به همه آحاد جامعه است که دارای اهمیت بوده و به همین خاطر کمیته هفت‌گانه پروژه مهر از آذر ماه سال گذشته فعالیت خود را برای بازگشایی مدارس اول مهر شروع کرده است.

آغاز سال تحصلی جدید رنگ و بوی محرم دارد

وی خاطرنشان کرد: مراسم نمادین ۳۱ شهریور روز شکوفه‌ها با حضور فرماندار به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش و دیگر مسئولان در مدرسه شهیدان رضایی روستای بنه‌کنار و مراسم نمادین زنگ مهر در مدرسه دخترانه شهیدان کارگران برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار با بیان اینکه آغاز ماه مهر همزمان با هفته دفاع مقدس و ایام محرم است، تصریح کرد: اول مهر در هفته دفاع مقدس برای ما به عنوان یک دانشگاه است و تمام برنامه‌های اول مهر در این راستا رنگ و بوی دفاع مقدس و محرم دارد.

کمبود معلم از مشکلات آموزش و پرورش است

اسماعیل‌زاده کمبود معلم را به‌عنوان یک مشکل کشوری عنوان کرد و گفت: باتوجه به اینکه خروجی سازمان بیش از ورودی آن است به یقین با کمبود معلم مواجه هستیم.

وی یادآور شد: درحالی که در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ حدود ۷۶ معلم از فریدونکنار به افتخار بازنشستگی نائل آمدند اما فقط چهار معلم از دانشگاه فرهنگیان به فریدونکنار اضافه شدند.

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار با اشاره به اینکه در مقطع ابتدایی با کمبود ۲۴ معلم مواجه هستیم، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های ما که شبانه روز به آن فکر می‌کنیم شروع مدارس است و تلاش می‌کنیم هیچ مشکلی وجود نداشته باشد و تا روز شنبه تعدادی را از سوادآموزی به آموزگاری در بیاوریم تا کمبود معلم نداشته باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: ستاد ثبت تحصیلات، تاکنون پنج هزار و ۱۳۶ دانش‌آموز در مدارس ابتدایی، دو هزار و ۱۹۷ نفر در متوسطه اول و  ۱۵۰۸  نفر را در مقطع متوسطه دوم ثبت‌نام کرده است.

وی با بیان اینکه مدارس دولتی از دریافت شهریه ممنوع هستند، افزود: اگر در مدارس دولتی در زمان ثبت‌نام مبلغی هم از دانش‌آموزان گرفته می‌شود بابت هزینه کتاب، بیمه و پوشه تحصیلی آنان است، در غیر این‌صورت گرفتن شهریه در مدارس دولتی مطلقا ممنوع است و هرگونه هزینه‌ای که والدین می‌خواهند کمک کنند در راستای مشارکتی است که حتما هم باید قبض دریافت کنند.

اسماعیل زاده با اشاره به اینکه برنامه‌های پرورشی بسیار گسترده در مدارس اجرا می‌شود تصریح کرد: تمامی فعالیت‌ها منجر به این می‌شود که آموزش ما را تربیت می‌کند و درکنارش شادی و نشاط را به همراه دارد و همه برنامه‌ها باید سمت و سوی پرورشی داشته باشد.

فروش غذاهای غیرمجاز در مدارس ممنوع است

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار با بیان اینکه فروش برخی از غذاها در مدارس ممنوع است، گفت: غذاهای غیرمجاز مانند نوشابه، پفک، لواشک و غیره در مدارس ممنوع است و همچنین غذاهای گرم شرایط خاص خودش را دارد و باید با تأیید بهداشت حتما در مدارس آماده شود.

وی از برگزاری جشنواره غذاهای سالم در مدارس خبر داد و اذعان کرد: طرح لقمه سالم به صورت آزمایشی در دو شهر ساری و فریدونکنار برگزار می‌شود.

خرید لباس فرم برای تمامی دانش‌آموزان الزامی نیست

اسماعیل‌زاده اظهار کرد: در انتخاب لباس فرم باید دقت شود چراکه دانش‌آموزان در طول ساعات مدرسه باید در آن احساس راحتی کنند.

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار خاطرنشان کرد: خرید لباس فرم برای تمامی دانش‌آموزان الزامی نیست و فقط برای ورودی‌های سال اول ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم باید این لباس را تهیه کنند و رنگ و طرح آن هم از اداره کل داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه  شورای دانش‌آموزی باید از حق دانش‌آموزان دفاع کند، گفت: اعضای شورای دانش‌آموزی موظف هستند در مورد مشکلات با مسئول مربوطه صحبت کند و در جلسه مدیر و شورای معاونین شرکت کند و موارد را ذکر کند و زبان گویای دانش‌آموزان در مدارس باشد.

اسماعیل‌زاده تصریح کرد: بسیاری از مدارس روستایی تمام هوشمند است که می‌توانند از وسایل اولیه سیستم استفاده کنند.

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار با بیان اینکه مدرسه مصطفی خمینی روستای کاردگرمحله از پروژه‌های در حال بهسازی است، اذعان کرد: این مدرسه قدمت ۵۰ ساله دارد و باید مقاوم سازی در آن صورت بگیرد که برای آن ۷۰۰ میلیون تومان وام گرفتیم، ۳۰۰ میلیون تومان صرف هزینه اولیه این مدرسه شده که متاسفانه با تحریم جدید اقتصادی برخورد کردیم و آخرین خبر اینکه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار گرفتیم، پیمانکار گرفته شد و تا ۱۰ ماه دیگر باید تحویل آموزش و پرورش داده شود.

این مسئول عنوان کرد:  ۹۹ درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق پرسنل و فقط یک در صد آن برای دیگر مسائل اعم از عمرانی و غیره درنظر گرفته می‌شود.

برای تردد دانش‌آموزان تدبیر شود

وی با بیان اینکه برای بحث امنیت حمل و نقل دانش‌آموزان دو جلسه برگزار شد، گفت: یک جلسه با نیروی انتظامی و جلسه بعدی با کارگروه ماده ۱۸ با حضور نماینده شهردار و نیروی انتظامی برگزار شد که دانش‌آموزان برای سرویس باید در سامانه سپند توسط مدیر مدرسه ثبت‌نام کنند و خانواده‌هایی که در این سامانه ثبت‌نام نکردند به صورت شخصی این مسئولیت را به عهده می‌گیرند.

اسماعیل‌زاده با تاکید بر اینکه برای امنیت دانش‌آموزان باید جاده‌های امن داشته باشیم، خاطرنشان کرد: شخص استاندار برای راهداری و شهرداری بخشنامه‌ای فرستاده تا امنیت جاده‌ها را فراهم کنند.

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار تصریح کرد: درحالی که برخی از مسیرهای این شهر دارای ۵ مدرسه است که شاید روزانه بیش از هزار نفر از این خیابان‌ها عبور کنند، احداث پل هوایی در این مناطق امری ضروری به نظر می‌رسد و همچنین باید تدبیری برای مناطقی مانند خیابان شهدای ۴، جنب مصلی و نیروی انتظامی و کنار فرمانداری که دارای مدارس زیاد هستند شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا