کاهش ۴ برابری عملیات آتش‌نشانی در فریدونکنار/ شهروندان با ۱۲۵ شوخی نکنند!

به گزارش بصیرنیوز، سیدمحمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: آتش‌نشانان از افرادی هستند که چنانچه حادثه‌ای رخ دهد، چه در بحث امداد و نجات و چه در بحث اطفا حریق، در حال آماده باش و انجام ماموریت هستند.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز، ماموریتی نبود که آتش‌نشانان فریدونکناری در آن موفق نباشند خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان این شهرستان با استفاده از تجربیات ومدیریت خود حتی در ماموریت‌های سخت توانستند کار را به نحو احسن به اتمام برسانند.

مسئول واحد آتش‌نشانی فریدونکنار تصریح کرد: در ۶ ماه نخستی امسال خوشبختانه تلفات جانی و صدمات جدی وخسارت  آنچنانی نداشتیم، تعداد ماموریت‌های ما بر مبنای میانگین از سال گذشته تاکنون به به یک سوم کاهش پیدا کرده که این مهم نشان از سطح هوشیاری وآگاهی شهروندان است.

احمدی با اشاره به بخش آموزشی این واحد گفت: در مدارس ومهد کودک‌ها با ارائه آموزش‌ها به نتایج مناسبی دست پیدا کردیم که موجب شد تا آمار آتش‌سوزی در شهرستان کاهش پیدا کند.

وی از اجرای ۱۲۸ مورد عملیات توسط واحد آتش‌نشانی فریدونکنار در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد و یادآور شد: تعداد ۱۰ مورد تصادفات خودرو و سوانح رانندگی، ۸۹ مورد اطفای حریق واحدهای مسکونی و غیرمسکونی و ۲۹ مورد عملیات امداد و نجات انسان و حیوان در ۶ ماهه نخست امسال توسط آتش‌نشانان فریدونکناری انجام گرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تعداد عملیات‌ها بیش از ۵۰۰ مورد بوده کاهش چشمگیری داشته است.

مسئول واحد آتش‌نشانی فریدونکنار خاطرنشان کرد: مدارک این واحد برای ارتقا پیدا کردن به سازمان آتش نشانی ارسال شده اما باتوجه به مشکلات کمبود اعتبارات و مسائل دیگر همچنان این امر محقق نشد.

احمدی با بیان اینکه امکانات فردی آتش‌نشانی فریدونکنار مطلوب و قابل قبول است تصریح کرد: در زمینه تجهیزات خودرویی با مشکلاتی رو به رو هستیم؛ در شهری که ساختمان‌های بلندمرتبه احداث می‌شود آتش نشانی باید تجهیزات مناسب با آن را داشته باشد اما درحال حاضر تجهیزات ما برای ۵۰ سال قبل است که نهایت ساختمان‌های سه طبقه احداث می‌شدند.

وی یادآور شد: فریدونکنار دارای دو ایستگاه آتش نشانی با ۵ دستگاه خودرو سبک، نیمه سنگین و سنگین و ۳۰ نفر نیروی عملیاتی است.

مسئول واحد آتش‌نشانی فریدونکنار تاکید کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که به شماره ۱۲۵ مانند یک شماره اضطراری نگاه کنند چراکه اگر این شماره توسط برخی افراد که به‌دنبال مزاحمت و سرگرمی هستند اشغال شود و فردی همزمان بخواهد خبر یک واقعه را بدهد این امکان برای او وجود نخواهد داشت که همین امر می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سامانه ۱۲۵ هنوز در برخی از روستاها فعال نیست و امکان دارد که در زمان تماس، آتش‌نشانی شهرهای دیگر پاسخ دهند گفت: اهالی محترم روستاهای فریدونکنار در زمان وقوع هر حادثه‌ای که نیاز به حضور آتش‌نشانان داشت می‌توانند با شماره مستقیم ۳۵۶۵۲۲۲۲ تماس حاصل کنند.

احمدی اذعان کرد: تمامی خدمات مشاوره‌ای واحد آتش‌نشانی فریدونکنار از جمله خدمات نصب سیستم و ایمنی به شهروندان رایگان است که هر فردی می‌تواند با مراجعه به این واحد از خدمات آن بهره‌مند شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا