پیش‌بینی صید ۲۹۰ تن ماهی توسط صیادان فریدونکناری/ صیادان به ماهی ۲۰۰ گرمی رحم کنند!

به گزارش بصیرنیوز، جعفر احسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: فریدونکنار دارای دو شرکت تعاونی پره ماهی و ۱۵۰ صیاد است که هر ساله از ۲۰ مهر تا ۲۰ فروردین اقدام به صید ماهی از دریای خزر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه گونه هدف صیادان فریدونکناری ماهیان استخوانی است، خاطرنشان کرد: ماهی سفید، کفال، کپور از جمله مهمترین گونه‌های موجود در دریای فریدونکنار هستند که در این بین ۸۰ درصد از ماهی سفید، ۱۰ درصد کفال و مابقی را بقیه ماهیان تشکیل می‌دهند.

مسئول نمایندگی شیلات فریدونکنار تصریح کرد: قیمت‌گذاری و خرید و فروش ماهی به عرضه و تقاضا و کاهش و افزایش ماهی بستگی دارد که مبنای آن هم بیشتر به هزینه‌های تمام شده شرکت تعاونی برمی‌گردد.

احسانی یادآور شد: در سال گذشته حدود ۲۹۰ تن ماهی توسط صیادان شرکت تعاونی پره صید شد و با توجه به وضعیت آب و هوایی امسال پیش‌بینی می‌شود که وضعیت صید در سال جاری هم مانند سال گذشته باشد.

وی با اشاره به صیادی غیرمجاز برخی افراد و مشکلاتی که این موضوع می‌تواند به وجود آورد گفت: زایشگاه ماهی در رودخانه است و هر ماهی می‌تواند ۸۰ هزار تکثیر داشته باشد به همین سبب لازم است فرهنگ‌سازی صورت گیرد که صیادان از صید غیرمجاز پرهیز کنند تا ماهی در بار اول تخم‌ریزی داشته باشد تا تداوم نسل صورت گیرد.

مسئول نمایندگی شیلات فریدونکنار ادامه داد: متاسفانه صیادان غیرمجاز و حتی در برخی از موارد صیادان مجاز اقدام به صید ماهی با هر اندازه و وزنی می‌کنند که مشاهده می‌شود حتی ماهیان ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرمی در بازار به فروش می‌رسد و این درحالی است که اگر این ماهی بماند هم می‌تواند تخم‌ریزی داشته باشد که تا ۱۰۰ هزار همنوع خود را تولید کند و هم با سن و وزن بالاتر می‌توان آن را صید و بهره‌برداری کرد.

احسانی خاطرنشان کرد: درحالی که در سال‌های قبل آمار صید ماهی ۲۴ هزار تن بوده اما هم‌اکنون این آمار با کاهش ۵۰ درصدی به ۱۲ هزار تن رسیده که ناشی از رفتارهای ما با طبیعت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا