وجود نزدیک به ۴ هزار بیمار دیابتی در فریدونکنار

به گزارش بصیرنیوز، سیدمحمد حسن ساتری در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به فرارسیدن هفته ملی دیابت، اظهار کرد: بیماری دیابت به صورت معمول یک بیماری موروثی است که اگر در خانواده‌ای این بیماری وجود داشت سایر افراد باید مراقبت‌های لازم را به‌عمل آورند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌های دیابتی باید تحت نظر پزشک باشند تا تشخیص زودرس انجام شده و قند آن‌ها کنترل شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار تصریح کرد: افزایش قند، مصرف مواد مخدر و چربی در تخریب ارگان‌های حیاتی انسان‌های دارای دیابت موثر است که اگر تشخیص زودرس و کنترل آن انجام شود، بیماران می‌توانند مانند انسان عادی به زندگی خود ادامه دهند.

ساتری یادآور شد: سه هزار و ۷۰۰ نفر بیمار دیابتی شناسایی شده در فریدونکنار وجود دارد که البته این رقم بیشتر است و برخی افراد به دلیل اینکه هنوز خودشان را معرفی نکرده‌اند و مراحل آزمایش آن‌ها انجام نشد شناسایی صورت نگرفت و به همین خاطر در آمار بیماران دیابتی شهرستان قرار نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه پایش بیماران به صورت مداوم انجام می‌شود، ادامه داد: در هر هفته روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ بیماران دیابتی سطح شهر در کلینیک دیابت بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار ویزیت می‌شوند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار گفت: در روستاها پیگیری بهتری می‌شود که بهورزان روستاها به صورت دائم بیماران را تحت نظر داشته و درصورت نیاز به پزشکان مرکز و پزشکان متخصص ارجاع داده می‌شوند.

ساتری تاکید کرد: توصیه ما به بیماران دیابتی این است که داروهای خود را مرتب مصرف کنند و آزمایشات را هم انجام دهند، همچنین به صورت سالانه باید چشم، قلب و کلیه این بیماران کنترل شود.

وی خاطرنشان کرد: دیابت عوارض زیادی از جمله کوری، سکته قلبی، سکته مغزی، از بین رفتن کلیه‌ها، زخم و در نهایت قطع پاها دارد که اگر بیماران نسبت به کنترل دیابت خود کم‌توجهی کنند این موارد به سراغ آن‌ها می‌آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا