اتخاذ سیاستی جدید برای بلند مرتبه‌سازی در فریدونکنار/پیاده‌راه سبز ساحلی تا ۳ ماه آینده شروع می‌شود

به گزارش بصیرنیوز، محمدعلی آزادی طی گفت‌وگویی اظهارکرد: گران بودن قیمت‌های زمین در قسمت ساحلی به خاطر سود و درآمدزایی خوب، موجب ترغیب ساخت و ساز در آن قسمت شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای طرح بلند مرتبه‌سازی، قرار است سیاستی اتخاذ شود که در نقاطی از شهر با هماهنگی مشاور برای محفوظ ماندن ساحل اقدامات لازم صورت گیرد.

شهردار فریدونکنار با اشاره به اینکه بالا بودن سطح آب و نبود فاضلاب شهری یکی از مشکلات اساسی این شهر است، تصریح کرد: در سال‌های اخیر تجاوز سازندگان بالاتر از حد مجاز بوده که تراکم ساختمانی و فشار آن بر روی زمین، در برخی از نواحی شهر مانند منطقه شهید رجایی و محله اسدی بسیار بیشتر مشاهده می‌شود.

آزادی، تنها راه حل ممکن دفع آب‌های سطحی را راه‌اندازی فاضلاب شهری دانست و یادآور شد: در این خصوص صحبتی با نانواکناری(نماینده مجلس) و نصیری(فرماندار شهرستان) صورت گرفته تا این موضوع در دستور کار سال آینده قرار گیرد و به زودی فاضلاب شهری راه‌اندازی شود.

ایجاد شناسنامه جدید برای فریدونکنار

وی عنوان کرد: ورودی شهر ما چهره خوبی ندارد که تمام پیگیری‌ها و تلاش ما این است که با وجود سختی کار و املاک زیاد، تملک اراضی را داشته باشیم که امیدواریم تابلویی برای ورودی شهر از سمت شرق و هم از سمت غرب قرار دهیم و مردم عزیزمان شناسنامه شهر داشته باشند.

آزادی گفت: مردم فریدونکنار از لحاظ فرهنگی، مردمی با فرهنگ و غنی هستند و زیبایی‌های ورودی شهر نشان از فرهنگ شهر است که در ابتدا ورودی‌های آن شهر باید درست شود.

شهردار فریدونکنار درخصوص وضعیت ایجاد محیطی برای بانوان گفت: حدود سه ماه و نیم در خدمت مردم شهر هستم و به خاطر عقب‌افتادگی و مشکلات در حوزه‌های عمرانی، بیشتر فعالیت‌های ما در این زمینه بوده و کاری که ویژه بانوان باشد هنوز مورد پیگیری قرار نگرفته است.

این مسئول اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که بسیاری از شهرها دارند فضایی اختصاصی برای بانوان است، و در حال حاضر مصوباتی در خصوص پارک بانوان در شورای شهر و شهرداری نداریم و لازم است طبق قانون و در چارچوب اعتبارات، کار انجام دهیم.

وی یادآور شد: در گذشته فقط برای پارک کودک طرحی تصویب و مقدمات اجرایی آن هم انجام شد که البته هزینه بالایی را می‌طلبد.

شروع به کار پیاده راه سبز ساحلی تا سه ماه آینده در صورت حفظ حریم ساحلی

شهردار فریدونکنار با اشاره به اینکه ساحل این شهر ظرفیت بسیار بالایی برای جذب توریست دارد، خاطرنشان کرد: شهر ساحلی باید توریست‌پذیر و شهروند محور باشد.

آزادی تصریح کرد: اگر خط حریم ساحلی حفظ شود در دو یا سه ماه آینده طرح پیاده راه سبز با اِلِمان‌های مشخص و غرفه‌های خرید در دو طرف پُل میلاد شروع به کار می‌کند.

وی در ادامه افزود: با احداث پیاده‌راه چهره شهر فریدونکنار تغییر کرده و چشم‌انداز خوبی در این شهر برای جذب توریست ایجاد می‌شود.

این مسئول یادآور شد: برای تفکیک زباله با شرکتی قرار داد بسته شد که به خاطر ضعیف بودن این شرکت اخطاری به آنها داده شد که کار را دوباره شروع کردند و ما هم پیگیر موضوع تفکیک زباله از درب منزل هستیم.

آزادی اظهار کرد: یکی از راههای درآمد شهرداری ساخت و ساز و نوسازی بوده که بستگی به وضعیت اقتصادی کشور دارد و مشکلات اساسی شهرداری به خصوص در فریدونکنار، عدم وجود درآمد پایدار است.

وی ادامه داد: در فریدونکنار ظرفیت‌هایی برای درآمد پایدار و بستری برای ساحل فراهم نشده تا بتوانیم سالانه از ساحل و دریا درآمد میلیاردی کسب کنیم.

شهردار فریدونکنار خاطرنشان کرد: برای ایجاد درآمد پایدار، بخش خصوصی در قالب اجاره، مشارکت و سایر قراردادها باید در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد؛ شهرداری هم از سرمایه‌گذاران قوی حمایت کرده تا بتوانند درآمد کافی را به دست بیاورند.

آزادی در ادامه افزود: طرح‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری آماده شده، که به صورت علمی شهر را اداره کنیم، امروزه کار بدون برنامه‌ریزی علمی به هیچ عنوان نتیجه نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: فراخوانی در سطح شهر برای جذب ظرفیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، معماری شهرسازی داده شد اما متاسفانه استقبال خوبی به عمل نیامد و این درحالی بود که انتظار داشتیم حداقل ۴۰ یا ۵۰ نفر اعلام آمادگی کرده تا ازظرفیت آنها برای شهر استفاده می‌کردیم.

 

منبع: کانال خبری سلام بانو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا