گزارش مالی موکب خدام‌الحسین(ع) فریدونکنار اعلام شد/ به خاطر کمبودها از زائران عذرخواهی می‌کنم

به گزارش بصیرنیوز، محمدرضا آزادی مسئول موکب خدام‌الحسین(ع) اربعین فریدونکنار اظهار کرد: درحالی که امسال جو سازی‌های زیادی در عراق علیه جمهوری اسلامی و همچنین در کشور ما برای کمرنگ کردن مراسم اربعین شده بود اما حضور مردم نه تنها کمتر نشد بلکه از ایران دو برابر نسبت به سال گذشته در مراسم اربعین حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه امسال رکورد کمک‌ها به موکب در فریدونکنار شکسته شد، خاطرنشان کرد: مردم شهرستان فریدونکنار مبلغ ۷۷ میلیون و ۴۰۳ هزار و ۲۰۰ تومان وجه نقد به موکب خدام الحسین(ع) کمک کردند، همچنین مبلغ ۲۰۸ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۴۸۴ تومان توسط برخی از افراد به صورت ارزی، اینترنتی و دستگاه‌های کارت‌خوان پول به حساب موکب واریز شد.

مسئول موکب خدام‌الحسین(ع) فریدونکنار با بیان اینکه بیش از ۱۷ تن برنج جمع‌آوری و بخشی از آن به فروش رسید، گفت: مبلغ ۹۰ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۴۰۰ تومان بابت فروش برنج به دست آمد.

آزادی تصریح کرد: کمک‌هایی که در کربلا بابت عتبات، خرید زمین و موکب جمع آوری شد مبلغ ۹۸ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۲۲۵ تومان بود و از سال گذشته مبلغ ۵۸ میلیون و ۷۲۹ هزار و ۲۸۹ تومان در حساب موکب خدام‌الحسین(ع) مانده داشتیم.

وی ادامه داد: مجموع واریزی به حساب موکب خدام‌الحسین(ع) مبلغ ۵۳۳ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۵۹۸ تومان بود.

مسئول موکب خدام‌الحسین(ع) فریدونکنار با بیان اینکه کمک‌های غیرنقدی امسال بیشتر از سال گذشته بود یادآور شد: در سال گذشته جمع کمک‌ها حدود ۴۹۰ میلیون تومان بود اما امسال فقط کمک‌های نقدی به بیش از ۵۳۰ میلیون تومان رسید و به همین خاطر می‌گوییم که رکورد کمک‌ها شکسته شد.

آزادی افزود: کمک‌های غیرنقدی مردم نقاط مختلف که برای موکب خدام‌الحسین(ع) ارسال شد به ارزش ۱۹۶ میلیون و ۶۲ هزار و ۷۸۶ تومان بوده که مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی ۷۲۹ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۳۸۴ تومان شد.

وی با اشاره به هزینه کرد موکب خدام‌الحسین(ع) فریدونکنار در مراسم اریعین امسال گفت: در بخش جاری مبلغ ۳۲۴ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۳۷ تومان، در بخش عمرانی ۱۵۵ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۵۴۰ تومان، در بخش فرهنگی ۱۱۸ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۷۷۰ تومان، در بخش درمانی ۹۵ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۲۳۶ تومان و ۲۲ هزار تومان کارمزد بانک هزینه شد که در مجموع ۶۹۳ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۵۸۳ تومان هزینه کرد موکب بوده است.

مسئول موکب خدام‌الحسین(ع) فریدونکنار خاطرنشان کرد: مانده ریالی مبلغ ۲۹ میلیون و ۸۱ هزار و ۸۰۴ تومان به همراه مقداری دلار و یورو معادل ۶ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان و ۸ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم برنج نزد موکب باقی است.

آزادی تصریح کرد: موکب خدام‌الحسین(ع) فریدونکنار امسال هم مانند سال‌های گذشته در سه نقطه به زائران اربعین خدمات ارائه می‌کرد.

وی یادآور شد: به ۴۱ هزار و ۱۰ نفر صبحانه، ۲۰ هزار و ۲۵۹ نفر ناهار، ۱۸ هزار و ۱۵۱ نفر شام، ۱۱ هزار و ۱۹۲ نفر اسکان داده شد و همچنین ۱۴ هزار و ۵۱ نفر از زائران اربعین توسط کادر درمانی موکب خدام‌الحسین(ع) مورد مداوا و درمان قرار گرفتند.

مسئول موکب خدام‌الحسین(ع) فریدونکنار با بیان اینکه خادمین این موکب با هزینه شخصی به کربلا اعزام می‌شوند، اظهار کرد: مبلغ ۹۰ میلیون تومان از خادمان بابت کرایه و موارد دیگر دریافت شد که البته شورای اسلامی شهر برای این موضوع ۳۰ میلیون تومان کمک کردند.

آزادی درخصوص مشکل قطعی و کمبود آب در موکب گفت: درحالی که ۱۴ میلیون تومان خادمین هزینه برای خرید آب پرداخت کردند و دو کامیون آب خریداری شد و همچنین دو راننده با ماشین نیسان آب برای موکب آوردند اما گرمای امسال و حجم مسافران پاسخگو نبود و با مشکلاتی رو به رو شدیم.

وی با اشاره به کمبود مکان برای اسکان خاطرنشان کرد: مکان ساختمان موکب برای عراقی‌ها است و طبقه اول را آن‌ها ساختند که دو سال در اختیار ما گذاشتند اما باتوجه به اینکه امسال وضعیت کشور عراق مناسب نبود یک طبقه در اختیار عراقی‌ها گذاشته شد تا اسکان پیدا کنند و همین امر موجب کم شدن محل اسکان نسبت به سال‌های گذشته شد.

مسئول موکب خدام الحسین(ع) فریدونکنار تصریح کرد: در برخی از موارد شاید خادمان برخوردهای مناسبی با زائران نداشتند که این امر به خاطر خستگی خادمان بوده که در هر صورت بنده به خاطر این موضوع از زائران عذرخواهی می‌کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا