لزوم نقش‌آفرینی بانوان در جنگ اقتصادی/ انتخاب درست، آینده کشور را تضمین می‌کند

به گزارش بصیرنیوز، محمد جعفری در نشست روشنگری در جمع بانوان فریدونکنار با بیان اینکه بسیج چهل سال در عرصه‌ها و صحنه‌ها درخشان ظاهر شده است، اظهار کرد: یکی از درخشان‌ترین نقاط ظاهر شدن و بروز و ظهور بسیج، توسط بانوان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: حمایت و پشتیبانی، رزمنده‌پروری و خیلی از اتفاقاتی که شاید در زمان جنگ به چشم نمی‌آمد ولی بسیار مهم و مؤثر بوده توسط بانوان رقم خورده و امروز هم در زمینه‌های مختلف، خواهران بسیجی پیگیر و پیشتاز هستند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی مازندران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در نقطه افتخار قرار گرفته است تصریح کرد: دشمن از این همه پیشرفت و افتخار جمهوری اسلامی خشمیگن است و به همین خاطر با تمام توان به ما حمله می‌کند که بدترین آن تهاجم فرهنگی است.

جعفری با اشاره به اینکه در جهاد فرهنگی، مادران نقش مؤثری دارند، گفت: باتوجه به شرایط جنگ اقتصادی که دشمن علیه کشور ما راه انداخته، یک بخش آن نیازمند حضور مادران و بانوان برای بازگو کردن خاطرات و اتفاقات روزهای نخست انقلاب و مشکلات اقتصادی آن روزها است.

وی یادآور شد: مادران با بیان خاطرات روزهای آغازین انقلاب و جنگ از جمله اعزام رزمندگان به جبهه‌ها، صف دریافت کالا و سختی‌هایی که در این مسیر کشیده‌اند تا به این نقطه رسیدند می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی مازندران با بیان اینکه بسیج حالا مانند جوان ۴۰ ساله‌ای شده که روی پای خود ایستاده و بسیار تأثیرگذار است افزود: یکی از روحیّات بسیج، تبیین‌گری بوده که مسائل مختلف را نشان می‌دهند و البته تبیین خاطرات انقلاب اسلامی در مسیر پر پیچ و خمی که عبور کرده، به عهده خواهران و مادران است.

جعفری خاطرنشان کرد: ۱۸۰ هزار شهید در دفاع مقدس و ۱۷ هزار شهید ترور برای این انقلاب دادیم و همه جوانان در قالب اسم بسیج، گمنام و بی‌نام شهید شده‌اند که ۵ شهید گمنام مهمان شهر فریدونکنار هستند.

وی در ادامه افزود: آنچه که می‌دانیم و بسیار ضروری است، راه سختی که در انقلاب اسلامی آمدیم باید به نسل امروز انتقال دهیم .

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی مازندران افزود: جوانان این روزها مساجد را فقط محل عبادت می‌دانند و مادران که محور مهربانی و عطوفت خانه و خانواده هستند، نقش به‌سزایی در بازگویی خاطرات مساجد در زمان انقلاب دارند.

جعفری بر لزوم تمرکز حواس بر روی نقشه دشمن تاکید کرد و یادآور شد: چیزی که امروز از فرآیند اقتصادی کشور می‌بینیم، نتیجه انتخاب مردم بوده و هر فردی مسئولیت انتخاب خودش را باید بر عهده گرفته و هزینه انتخاب ناآگاهانه ما را نباید رهبری بدهد.

وی افزود: در قانون اساسی ۳۶ وظیفه بر عهده رئیس جمهور و ۵ وظیفه بر عهده رهبری است؛ هیچگاه نباید کارهای انجام نشده رئیس جمهور را از رهبری انتظار داشته باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد:، مقام معظم رهبری هر زمان قبل از انتخابات شاخصه‌های فرد اصلح برای انتخابات را بیان می‌کنند و این امر ما را در انتخاب یک مسئول کمک کرده، تا بهتر افراد را بشناسیم.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی مازندران با اشاره به آیه قرآن که فرموده زندگی مردم تغییر نمی‌کند مگر اینکه خودشان اراده کرده و تغییر دهند، تصریح کرد: انتخاب درست، آینده درست برای ما تضمین می‌کند و تبیین گذشته، انتخاب درستِ حرکت انقلاب اسلامی به سوی قله است.

جعفری با تأکید بر اینکه در انتخابات پیش روی مجلس، بومی بودن فرد منتخب مسئله و دغدغه‌ای مهم نیست، افزود: هر فردی که انقلابی‌تر، جهادی‌تر، متخصص‌تر و متعهدتر بوده را برای انتخاب باید در نظر داشته باشیم.

 

منبع: کانال خبری سلام بانو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا