نصرالله: امنیت مرزهای لبنان به دلیل معادلۀ ارتش، ملت و مقاومت است

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان عصر روز سه شنبه به مناسبت روز جانباز سخنرانی و تأکید کرد فدارکاری های جانبازان به هدر نرفته، بلکه موجب دستاوردهایی برای وطن و امت شده و به برکت ایثارگری های آنها است لبنان شاهد امنیت است.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود مناسبات ماه شعبان را به مسلمانان جهان تبریک و تهنئت گفت و سپس از صبر و ایستادگی جانبازان راه مقاومت تمجید کرد.

دبیرکل حزب الله افزود: بسیاری از جانبازان به میادین جهاد بازگشتند تا اینکه به شهادت رسیدند. ما هم باید راه جانبازان را ادامه دهیم و مسئولیت های سنگینی آنها را بر عهده بگیریم.

وی تصریح کرد: فدارکاری های جانبازان به هدر نرفت، بلکه موجب دستاوردهایی برای وطن و امت شد و به برکت ایثارگری های آنها است که مرزهای لبنانی سوری شاهد تحولی اساسی و خیلی مهم است.

نصرالله تاکید کرد که امروز مرزهای لبنانی به استثنای منطقه جرود عرسال پس از اخراج عناصر مسلح سوری، امن است و جرود عرسال هم در مرحله آینده باید به منطه امنی تبدیل شود.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد که امنیت مرزهای لبنان به دلیل معادلات ارتش، ملت و مقاومت است.

وی در ادامه سخنرانی خود روز کارگر را به همه کارگران تبریک گفت و تاکید کرد که مشکل بیکاری از مهمترین و خطرناکترین مشکلاتی است که کشور لبنان با آن مواجه است. وی از دولت لبنان خواست تا این مشکل را رفع کند.

نصرالله در ادامه به انتخابات لبنان اشاره کرد و گفت: قانون انتخابات مساله بسیار حساسی است و بسیاری با این قانون به عنوان مساله مرگ و زندگی برخورد می کنند.

وی گفت: اتهامات مطرح شده علیه حزب الله در خصوص مخالفت آن با انتخاب نمایندگان مسیحیان و آرای آنها بی پایه و اساس است. ما با قانون ارتودوکسی که به نمایندگان مسیحی اجازه تصدی یک سوم کرسی پارلمان را می دهد، موافقت کردیم.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: ما به قانون انتخابات از زاویه ملی می نگریم. حزب الله و جنبش امل (دو گروه شیعی لبنان) درباره قانون انتخابات هیچ گونه مشکلی ندارد.

نصرالله گفت: ما از احزاب سیاسی لبنان می خواهیم که برای رسیدن به نتیجه مطلوب درباره قانون انتخابات با یکدیگر توافق کنند و در صورت لزوم امتیازاتی را به طرف مقابل بدهند تا به قانون انتخابات دست یابند.

وی افزود: کشور لبنان در لبه پرتگاه قرار دارد و اگر به قانون جدیدی نرسیم، شکاف سیاسی در کشور و در نتیجه همه گزینه های بد ایجاد می شود. کشورامن ما در دست خودمان است و نباید آن را به لبه پرتگاه بکشانیم.

دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی لبنان در ادامه به مساله فلسطین و اسرای فلسطینی اشاره کرد و گفت: ما با قدرت از مقاومت اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی حمایت و با آنها ابراز همبستگی می کنیم.

سید حسن نصرالله افزود: هراس اسرائیلی از اعتصاب غذای اسرای فلسطینی طبیعی است، اما سکوت جهان عرب در قبال آن عجیب است. اگر اسرای کشورهای همپیمان آمریکا همانند اسرای فلسطینی دست به اعتصاب غذا می زدند، جهان ساکت نمی نشست./ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا