کارشناس مسائل تربیتی در گفتگو با بصیر مطرح کرد

شستشوی ذهنی جوانان هدف دشمن در فضای مجازی/ سواد رسانه ای خود را تقویت کنیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، حجت الاسلام میرتبار در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: استکبار جهانی به قدرت ایران در جهان پی برده است و می داند که با جنگ سخت نمی تواند علیه ما کاری انجام دهد، برای اینکه بتواند به ملت ایران ضربه بزند باید در بحث جنگ نرم از طریق رسانه و ماهواره ورود پیدا کند.

کارشناس تربیتی

وی تصریح کرد: از دهه ۷۰ به بعد دشمن شروع به ایجاد شبکه های ماهواره ای نمود و با تحرکات ماهواره ای و ایجاد سایت و گسترش آن در فضای مجازی به دنبال شستشوی ذهنی و فکری جوانان ما است به طوریکه در دهه اخیر نیز شبکه های ماهواره ای رشد قارچ گونه ای داشته اند.

میرتبار خاطرنشان کرد: در جهان حدود ۳۲ هزار شبکه ماهواره ای داریم که در ایران نیز قریب به ۳ هزار شبکه در دسترس هستند که از این بین حدود ۵۰ شبکه به زبان فارسی می باشند که از این تعداد بیش از ۴۰ شبکه بدون درخواست ایران در حال فعالیت می باشند.

این کارشناس مسائل فرهنگی ادامه داد: شبکه های خود ساخته ای چون بی بی سی فارسی، من و تو، فآرسی ۱ و غیره با فعالیت های زیادشان  به دنبال القاء رفتار و عقاید خود به جوانان ما هستند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم به ماهیت این برنامه ها پی ببریم باید به دست های  پشت پرده آنها توجه کنیم، گفت: تحلیل گران شبکه های نام برده شده همان کسانی هستند که در اینجا به عنوان جاسوس مطرح بودند و پس از فرار از ایران با این شبکه ها همکاری می کنند.

میرتبار با اشاره به اینکه اگر کسی بگوید که ماهیت فیلم های ماهواره ای برای من مشخص نیست باید بر عقل وی شک نمود، اظهار داشت: در شبکه های ماهواره ای بر روی سه محور تاکید اساسی دارند، آنها به دنبال القاء نا امیدی در بین مردم به مسئولین کشور هستند و به دنبال شایعه پراکنی گسترده از این تریبون ها هستند.

وی افزود: محور دیگر فعالیت آنها بحث فرهنگی و ضربه زدن به محور خانواده است، نفوذ در خانواده ها از اهداف اصلی این شبکه هاست، آنها با تولید مستنداتی همچون برنامه سخیف بفرمائید شام به دنبال این هستند که بی بند و باری را به داخل خانه بکشند.

میرتبار ادامه داد: حتی در نامگذاری شبکه ها هم دقت بسیار زیادی شده است، به عنوان مثال چرا شبکه *من و تو* شبکه من و شما نامیده نشد، دلیل آن کاملا مشخص است، آنها به دنبال ترویج تک محوری بودن، بدون در نظر گرفتن قید و بند های اخلاقی، دینی و خانوادگی می باشند.

این کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به فیلم هایی چون عشق ممنوعه، ویکتوریا و سایر فیلم ها به دنبال نشر بی بند و باری با تضعیف بنیان خانواده هستند، چرا که معتقدند با ویران نمودن بنیان خانواده از درون می توانند جامعه را نیز نابود کنند.

میرتبار با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال ترویج این افکار هستند که ازدواج های سنتی عواقب خوبی ندارد و به جدایی می انجامد، اذعان داشت: آنها به دنبال ترویج دوستی چند جنس مخالف با یکدیگر هستند و با به راه انداختن لفظ ازدواج های مدرن خواهان رابطه نامشروع و کاذب دوستی قبل از ازدواج هستند تا افراد فرد مورد نظر برای زندگی خود را بیابند.

وی در پایان خواستار ورود مسئولین در اطلاع رسانی نسبت به مضرات ماهواره در بین مردم شد و تصریح کرد: باید با ساخت کلیپ و فیلم های پر محتوا این هجمه به راه انداخته شده توسط مناعدین را خنثی نمائیم و علاوه بر آن اعتقاداتمان را تقویت کنیم و سواد رسانه ای خود را بالا ببریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا