آمار ضعیف رئال‌مادرید در گذر از نیمه نهایی

رئال مادرید امشب در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سانتیاگوبرنابئو برابر اتلتیکومادرید قرار می‌گیرد.

سفیدپوشان در هفت نیمه نهایی گذشته خود تنها دو بار موفق به صعود به فینال شدند. از طرفی پیش از هفتمین حضور پیاپی‌ در نیمه نهایی نتایج خوبی در برنابئو کسب کردند. این تیم در پنج دیدار خانگی‌اش در این مرحله شکست نخورده است. مادرید در این فصل لیگ قهرمانان اروپا رکورد بی‌نظیری را به ثبت رساند و به نخستین تیمی تبدیل شد که برای هفتمین سال پیاپی به نیمه نهایی صعود می‌کند. این تیم اسپانیایی پس از فصل ۹۳ – ۱۹۹۲ بیشترین حضور را در نیمه نهایی داشته است. سفیدپوشان با ۱۲ حضور رکورد بهتری از بارسلونا در این زمینه دارند. با احتساب جام قهرمانان اروپا، این تعداد به ۲۷ حضور در نیمه نهایی می‌رسد که مادرید تنها  ۱۴ بار توانست به فینال صعود کند.

مادرید در سانتیاگو برنابئو در جام قهرمانان آمار خوبی را به ثبت رساند. تنها سه شکست تجربه کرد و ۶ تساوی و ۱۸ پیروزی به دست آورد. تیم مادریدی در این فصل لیگ قهرمانان اروپا تاکنون بدون شکست بوده است و ۶ پیروزی و سه تساوی کسب کرد و در مراحل حذفی هر دو دیدار برابر ناپولی و بایرن مونیخ را با پیروزی پشت‌سر گذاشت.

سفیدپوشان در یازده بازی اخیر خانگی‌شان در رقابت‌های اروپایی ۱۰ پیروزی و یک تساوی کسب کردند. تنها در این فصل نتوانستند دورتموند را شکست بدهند که این موضوع باعث شد در جایگاه دوم گروه خود قرار بگیرند. آخرین شکست خانگی مادرید به مرحله یک هشتم نهایی فصل ۱۵ – ۲۰۱۴ برمی‌گردد که شالکه توانست چهار بر سه پیروز شود.

دیدار امشب پنجمین رویارویی مادرید با یک تیم اسپانیایی در نیمه نهایی رقابت‌های اروپایی است. این تیم در سال ۱۹۵۹ اتلتیکومادرید را حذف کرد و در سه دیدار دیگرش برابر  بارسلونا قرار گرفت و دو بار توانست صعود کند و یک بار از صعود به فینال بازماند. این اتفاق در زمان حضور ژوزه مورینیو رخ داد.

مادرید از ۶ حضور قبلی‌اش در نیمه نهایی تنها دو بار به فینال صعود کرده است که هر دو بار قهرمان شد. اولین بار در فصل ۱۴ – ۲۰۱۳ برابر بایرن مونیخ، پپ گواردیولا اتفاق افتاد. در مادرید یک بر صفر پیروز شد و در آلیانس آره‌نا با دبل رونالدو و راموس، چهار بر صفر میزبان را شکست داد.

دومین بار به فصل گذشته بازمی‌گردد. این تیم اسپانیایی برابر منچسترسیتی قرار گرفت، بازی در انگلیس بدون گل مساوی شد اما در دیدار برگشت گلزنی بیل صعود به فینال تیم مادریدی را تثبیت کرد. در چهار نیمه نهایی دیگر بارسلونا، بایرن مونیخ، دورتموند و یوونتوس اجازه ندادند مادرید به فینال صعود کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا