خبرهای خوش وزیر برای کارکنان صنعت نفت

بیژن زنگنه ظهر پنجشنبه در جمع مدیران و رؤسای شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران صنعت نفت اظهار داشت: برخی از مشکلات پیش‌روی فعالیت کارکنان رسمی و غیررسمی صنعت نفت به ویژه در مناطق عملیاتی مورد بررسی ویژه کارشناسان قرار گرفته و در جهت بهبود وضعیت آنها اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: مشکلات کارکنان صنعت در چهار محور اصلی مورد پیشنهاد و بررسی قرار گرفته که بازنگری در مزایای بدی آب و هوا، محرومیت و تسهیلات زندگی و بازنگری در مزایای سختی کار نیروی انسانی در تأسیسات نفت و گاز با توجه به شرایط عملیاتی بازنگری در مزایای نوبت‌کاری تأسیسات نفت و گاز بخصوص در بخش عملیات، افزایش ضریب فوق‌العاده جذب دوری از خانواده برای شاغلین مناطق طرح اقماری بوده است.

وزیر نفت افزود: حقوق کارگران صنعت نفت در حد و اندازه زحمات این قشر نبوده و وضعیت اسفناکی در این قشر وجود دارد که با برنامه‌ریزی انجام شده و موافقت بنده، در وضعیت معیشت آنها تغییرات قابل قبولی صورت می‌گیرد.

وی در خصوص استخدام نیروهای قراردادی گفت: قول استخدام کلی به هیچ عنوان نمی‌دهم اما احتمال تبدیل وضعیت عده‌ای از قراردادی‌ها به صورت برگزاری آزمون با شرایط و امتیاز خاص، امکان تبدیل وضعیت وجود دارد.

زنگنه بیان کرد: تبدیل وضعیت نیروهای پیمانکاری در دستور کار قرار دارد، اما در حال حاضر برنامه‌ریزی صورت گرفته نیاز به کارشناسی بیشتر دارد.

وزیر نفت تصریح کرد: کلیه فوق‌العاده‌ها و آیتم‌هایی که قرار است برای کارکنان صنعت نفت پرداخت شود، شامل تمام‌ نیروهای کارگری است و صرفاً مخصوص قراردادی‌ها نیست.

وی در خصوص کارگران اخراجی حراست نفت اظهار داشت: پیگیر مطالبات این قشر نیز هستیم و با پیگیری تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، امیدواریم بتوانیم جوابگوی مطالبات آنها باشیم.

به گزارش مهر، وزیر نفت و جمعی از مدیران این وزارتخانه ظهر امروز همچنین از بافت فرسوده گچساران و روند تکمیل پتروشیمی این شهر نیز بازدید کردند و از آخرین وضعیت این پتروشیمی باخبر شدند./ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا