عضو کمیسیون انرژی در مجلس

تحقیق تفحص از شرکت ملی نفت درباره سوآپ و پارس جنوبی

به گزارش بصیر به نقل از فارس، سید مهدی موسوی‌نژاد، اظهار داشت: تحقیق و تفحص طراحی شده در کمیسیون انرژی از شرکت ملی نفت در ارتباط با بابک زنجانی نیست و کمیسیون انرژی هنوز در حال بررسی این پرونده است.

وی افزود: تحقیق و تفحص فعلی از شرکت ملی نفت که تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است، مربوط به خرید نفت از بعضی شرکت‌های اروپایی در شمال کشور و مسائل مربوط به سوآپ بوده است.

عضو کمیسیون انرژی اظهار داشت: براساس اطلاعاتی که در اختیار کمیسیون قرار گرفته است روزانه ۱۱ هزار بشکه نفت از شمال کشور خریداری می‌شد و ادعا می‌کردند که این نفت در خارک تحویل شرکت‌ها می‌شده است، اما اشکالاتی درباره این ادعا وجود دارد و نفتی که در خارک تحویل داده می‌شد در واقع فروش نفت ایران بود و بازاریابی آن در شرایط تحریم برعهده ایران بود، در حالی که در سوآپ نباید اینگونه باشد کما اینکه ما در حال حاضر در فروش نفت خودمان مشکل داریم.

وی با بیان اینکه تحقیق و تفحص برای برطرف شدن ابهامات در این زمینه طراحی شده است، اضافه کرد: در این تحقیق و تفحص همچنین به توقف به توسعه میادین مشترک و تکمیل شدن فازهای پارس جنوبی، عدم بکارگیری نیروهای بومی در مناطق نفتی و عدم استفاده از مدیران بومی در این مناطق خواهیم پرداخت.

موسوی گفت: وزارت نفت برای استخراج ذخایر پارس جنوبی فازهایی تعریف کرده و بر این اساس تعهداتی داده است که باید در دوره زمانی مشخص به اتمام می‌رسید که این اتفاق نیفتاد. حتی کار در بعضی از این فازها کاملا متوقف شده است که در تحقیق و تفحص از شرکت ملی نفت به این مسئله پرداخته خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا