پیش‌نویس تفاهم‌نامه ایجاد مناطق امن در سوریه

پیش‌نویس نهایی تفاهم نامه ایجاد ۴ منطقه امن در سوریه بر تشکیل کارگروهی مشترک از سوی کشورهای ناظر بر مذاکرات برای تعیین مناطق امن و اتخاذ تدابیر لازم برای تکمیل تعیین نقشه مناطق مزبور تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شبکه العالم به آستانه، در پیش نویس تفاهم نامه مناطق کم خطر آمده است که کشورهای ضامن می باید طی ۵ روز از امضای تفاهم نامه کارگروهی مشترک در سطح نمایندگان به منظور تعیین مناطق کم خطر و مناطق امن علاوه بر حل مسائل فنی مرتبط با اجرای تفاهم نامه تشکیل دهند. همچنین باید تا ۲۲ ماه می جاری تدابیر لازم را برای تکمیل تعیین نقشه مناطق کم خطر و مناطق امن اتخاذ کنند.

پیش نویس تفاهم نامه مناطق چهارگانه همچنین بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم از سوی کشورهای ضامن برای ادامه دادن به جنگ با گروه های تروریستی داعش و النصره (که در روسیه و برخی کشورهای دیگر در لیست گروههای تروریستی قرار دارند) و دیگر افراد و گروهها و سازمانهای وابسته به آنها در مناطق کم خطر تاکید دارد.

در پیش نویس تفاهم نامه بر “کمک به نیروهای دولتی و مخالفان مسلح برای ادامه جنگ با داعش و النصره و دیگر افراد و گروهها و سازمانهای تابع آنها و سازمانهای تروریستی دیگری که در لیست تروریسم سازمان ملل ثبت شده اند، در خارج از مناطق کم خطر” نیز تاکید شده است. /ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا