کدام گوشی‌ها از اینترنت ۴٫۵G پشتیبانی می‌کنند؟

چند ماهی است همراه اول و ایرانسل خدمات اینترنت نسل ۴٫۵ یا همان ۴٫۵G را به مشترکین خود ارائه می‌دهند تا کاربران گوشی‌های هوشمند بتوانند از اینترنت پرسرعت‌تر و پایدارتر استفاده کنند.

توضیح در مورد جزئیات و نحوه عملکرد اینترنت نسل ۴٫۵ خود نیاز به مقاله‌ای جداگانه و مفصل دارد ولی به طور خلاصه می‌توان گفت در اینترنت ۴٫۵G یا LTE Advance گوشی‌های موبایل به جای استفاده از یک باند به دو یا چند باند فرکانسی وصل می‎شوند و با ترکیب آنها سرعت و پنهای باند اینترنت دریافتی را افزایش می‌دهند. به این ترتیب کاربر می‎تواند حداقل به سرعتی ۲ برابر بیشتر از سرعت اینترنت ۴G دست پیدا کند و سرعت پینگ پایین‌تر، تماس صوتی HD و قطعی کمتر ارتباط را تجربه کند.

برای استفاده از اینترنت ۴٫۵G نیاز به سیمکارت یوسیم (USIM) و گوشی هوشمندی دارید که از LTE Advance پشتیبانی نماید. تمامی گوشی‌های هوشمندی که مجهز به LTE Cat6 (یا بالاتر) هستند از اینترنت ۴٫۵G پشتیبانی می‌کنند.

نام برخی از این گوشی‌ها در زیر آمده است.

اپل
iPhone 7 Plus
iPhone 7
iPhone 6s Plus
iPhone 6s

بلک‌بری
KeyOne
DTEK60
Priv
Passport

گوگل
Pixel
Pixel XL

اچ‌تی‌سی

U Ultra
U Play
۱۰
One A9

هوآوی

P10 Plus
P10
Mate 9
Mate 8
Honor 8

ال‌جی

G6
G5
V20
V10

سامسونگ
Galaxy S8+
Galaxy S8
Galaxy Note5
Galaxy Note4
Galaxy A7/A5/A3 (2017)
Galaxy A7/A5/A3 (2016)

سونی

Xperia XZ Premium
Xperia XZ
Xperia X Performance
Xperia X
Xperia Z5
Xperia Z3+

گوشی‌های هوشمندی که از اینترنت ۴٫۵G پیشتبانی می‌کنند بیشتر از چیزی است که در بالا نام برده شده است. تقریبا اکثر گوشی‌هایی که از سال ۲۰۱۵ به بعد وارد بازار شده‌اند مجهز به LTE Cat6 یا بالاتر هستند. این مورد را در گوشی خود چک کنید و بگویید گوشی‌ شما از اینترنت ۴٫۵G پشتیبانی می‌کند یا نه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا