مسافران چگونه از پیش‌بینی آب‌وهوایی مطلع شوند؟

بسیاری از مردم در روزهای پایانی هفته و در ایام تعطیل به تفرجگاههای حاشیه شهرها، جنگلها و کنار نهرها و رودها می‌روند تا ساعتی را در آرامش کنار خانواده به استراحت و تفریح بپردازند.

اما این تفریح و تفرج در کنار نهرها و رودها در برخی ایام سال همانند بهار و پاییز با خطراتی همراه است و بارانهای سیل آسا در زمانی اندک می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به تفریح کنندگان وارد آورد.

بارشهای موسمی بهار غالباً به‌صورت رگبار و با شدت بالا همراه است که می‌تواند موجب بروز آبگرفتگی در معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها شود.

به همین سبب توصیه می‌شود تا در ایام بهار و به‌ویژه روزهای بارانی هموطنانی که برای تفریح و تفرج به کنار رودها رهسپار می‌شوند حتی‌الامکان از برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها و نهرها خودداری کنند.

همچنین کارشناسان سازمان هواشناسی توصیه‌هایی را در روزهای بارانی و بهاری به مسافران دارند و به آنها تاکید می‌کنند که حتماً قبل از عزیمت و بازگشت از مسافرتهای کوتاه یا طولانی وضعیت راهها، جاده‌ها و آب و هوا را جویا شوند.

مسافران می‌توانند قبل از عزیمت به سفر و یا پیش از بازگشت به‌طور کامل از وضعیت آب و هوایی و بارشها مطلع شوند و با این کار به سفری بی‌خطرتر مبادرت ورزند.

شماره تلفن ۱۳۴ به عنوان هواگوی یا گویای هواشناسی به‌طور ۲۴ ساعته پاسخگوی هموطنان خواهد بود؛ همچنین هموطنانی که قصد سفر و یا بازگشت از مسافرت را دارند می‌توانند نام شهر یا منطقه مورد نظر خود را برای شماره ۲۰۱۳۴ پیامک کنند که بدین ترتیب وضعیت آب‌و‌هوایی شهر مورد نظر برای مخاطب ارسال خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا