دلایل خواب آلودگی افراد در فصل بهار

علی رزم آزما گفت: عده‌ای از افراد با فرا رسیدن فصل بهار دچار نوعی  خواب آلودگی شده و در فواصلی از روز احساس می‌کنند که باید حتما دقایقی را به خواب روند.

وی افزود: علت این اتفاق این است که در فصل بهار نور خورشید به دلیل افزایش طول روز بیشتر به زمین می‌تابد و همین موضوع نیز سبب تغییر در اخلاقیات خلقی افراد می‌شود.

این متخصص طب سنتی با اشاره به تغییر ساعت بیولوژیک بدن در فصل بهار اظهارکرد: ساعت بدن افراد مدت زمان نسبتا طولانی با ساعت‌های شب تنظیم شده و زمانی که در این امر تغییر اعمال می‌شود بدن افراد به خواب احتیاج پیدا می‌کند.

رزم آزما با تاکید بر کاهش رسیدن خون به مغز افراد در فصل بهار تصریح کرد: در فصل بهار گردش خون به نسبت فصل زمستان در بدن فرق دارد و همین موضوع نیز سبب می‌شود خون کمتری به مغز برسد. زمانی که خون کمتری به مغز می‌رسد، افراد احساس خواب آلودگی پیدا می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که در فصل بهار چه افرادی بیشتر دچار خواب آلودگی می‌شوند؟، خاطرنشان کرد: افرادی که به نسبت سایرین پوست سفید تری دارند، مبتلایان به کم خونی و سالمندان بیش از سایرین دچار خواب آلودگی در فصل بهار می‌شوند.

این متخصص طب سنتی با ارائه راهکارهایی برای کاهش خواب آلودگی در فصل بهار اذعان کرد: خوردن سبزی، برگه‌زردآلو، سبوس گندم، لبنیات و گوشت می‌تواند در کاهش خواب آلودگی در افراد تاثیر گذار باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا