شوک بد به پرسپولیس/ یک قرارداد غیرقانونی!

قرارداد منشا با پرسپولیس داخلی است و قرار شده تا هفته آینده ثبت شود اما وثوق احمدی رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در این مورد به ما گفت: «گادوین منشا به هیچ عنوان نمی تواند پرسپولیسی شود و این اجازه را ندارد که قراردادش را به ثبت برساند.»

او تاکید کرد: «پرسپولیس به این خاطر که بدهی های بین المللی و پرونده هایی که در فیفا دارد را هنوز تسویه نکرده، نمی تواند بازیکن خارجی جدیدی جذب کند. به همین علت آنها می توانند با هر بازیکنی که دل شان خواست قرارداد داخلی امضا کنند اما هرگز این اجازه را ندارند که قراردادشان را به ثبت برسانند چون ما این اجازه را نمی دهیم. نه تنها پرسپولیس بلکه هیچ باشگاهی در ایران نمی تواند بازیکن خارجی جذب کند.»

او در پاسخ به این سوال که ضمانت اجرایی این قانون چیست، افزود: «این قانون به خاطر مصوبه هیئت رئیسه بود و همه باشگاه ها هم موظف به اجرای مصوبات هیئت رئیسه هستند. مدیران حاضر در هیئت رئیسه نیز با اصرار بیش از اندازه در پی آن هستند تا قانون عدم جذب بازیکن خارجی توسط باشگاه های بدهکار اجرایی شود و قویا از ما حمایت می کنند. این اصلا درست نیست که ما اجازه بدهیم باشگاه ها، بازیکن خارجی بگیرند و سپس برای ایران دردسرهایی ایجاد کنند. تعداد شکایت ها از باشگاه های ایرانی به اوج خود رسیده و ما به دنبال آن هستیم تا یک جایی، مقابل این ماجرا بایستیم.»

احمدی گفت: «به غیر از بازیکن، باشگاه ها هرگز حق ندارند حتی مربی خارجی نیز جذب کنند. این قانون از سرمربی گرفته تا بدنساز و دستیار و آنالیزور خارجی را شامل می شود. نه تنها در لیگ برتر، بلکه تمام لیگ های فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی، لیگ های دوم، سوم و… همه باید از این قانون تبعیت کنند و هر باشگاهی از این قانون تمرد کند، نمی تواند قراردادهایش را به ثبت برساند.»

از احمدی پرسیدیم پس باشگاه ها چطور می توانند بازیکن خارجی بگیرند که این طور پاسخ داد: «بازیکن خارجی مدنظر باشگاه ها به سازمان لیگ معرفی می شود و ما در ابتدا استعلام می گیریم. اگر باشگاه مربوطه، بدهی به فیفا نداشته باشد، آن وقت ما اجازه خواهیم داد که قرارداد بازیکن یا مربی خارجی شان را ثبت کنند در غیر این صورت، امکان ثبت وجود ندارد و این قانون نیز تغییر نخواهد کرد.»/ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا