رئیسی: خدمت‌گزار مردم خواهم بود

ابراهیم رییسی با بیان اینکه من رقیب خاصی در انتخابات ندارم، گفت: من آمده‌ام که فقر مطلق، فساد و بیکاری را از بین ببرم و دغدغه علمای اهل سنت و شیعه را پیگیری کنم.

حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی صبح امروز در اجتماع سراسری علمای اهل سنت که در تالار آدینه تهران برگزار شد، با بیان اینکه اگر اراده خدا باشد و رای شما و مردم با من همراه شود، خدمت گزار مردم خواهم بود، گفت: امروز در جامعه ما وحدتی مثال زدنی وجود دارد که به برکت بصیرت مردم و هدایت های شما علما و امنیت کشور است که با هوشیاری علما و فرهیختگان اهل سنت حفظ می شود و اگر غیر از این بود بیگانگان در صفوف ملت نفوذ می کردند.

وی افزود: بعد از سی و هشت سال با تمام افتخارات انقلاب اسلامی وضعیت فقرا و محرومان و بیکاری برای تحصیل‌کردگان زیبنده جامعه ما نیست. ما هر روز نباید شاهد خبری ناگوار از تخلف و فساد اداری باشیم. باید ساختار جامعه اصلاح شود و دیگر شاهد مدارس کپری در کشور نباشیم.

رییسی گفت: ما معادن و ثروت در این کشور کم نداریم و در کردستان ما نیز ثروت های خدادادی فراوانی وجود دارد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: کشور ما مشکل کمبود آب ندارد، مشکل مدیریت منابع آب، انرژی و خاک را دارد. اگر از این میزان نقدینگی که در اختیار دولت قرار داشت، درصدی در اختیار اقتصاد کشور قرار می‌گرفت شاهد این حجم از بیکاری در کشور نبودیم.

وی گفت: رای دادن مردم به من برایم افتخار است اما واقعا هوی و هوس ریاست جمهوری در سر ندارم و جایگاه خدمتگزاری به آستان قدس را افتخاری می دانم که با هیچ چیز نمی خواهم عوضش کنم اما وقتی کسانی به آستان قدس بیایند و از مشکلات شان گلایه کنند باید برای شان کاری کرد.

رییسی افزود: من به همه کسانی که به این ملت خدمت کرده‌اند احترام می‌گذارم و معتقدم آنچه که مطرح کردم که فارغ از جریان های سیاسی به صحنه آمده‌ام به همین دلیل است که باید فارغ از گویش‌ها، جریان‌ها و اقشار و اقوام در مدیریت کشور تغییر ایجاد کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کشور ما امروز در منطقه باید اولویت را ارتباط با همسایگانمان قرار دهد، گفت: نماد انتخاباتی ما کارت شناسایی ملی است که معنایش این است که فارغ از جریان‌ها و قوم و مذهب مردم به آنان نگاه می‌کنیم.

وی افزود: ما باورمان این است که با کمک شما علما و با برداشتن خط کشی‌هایی که انجام شده و با باور به توانمندی جدی مردم و جوانان می‌توانیم مشکل کشور را حل کنیم.

رییسی افزود: من این موضوع را به آقایان علما محدود نمی‌کنم، هرکس که بتواند کمک کند مشکلات را حل کنیم از استاد دانشگاه تا کسی که در کسوت روحانیت است می‌تواند با ما همراه شود.

وی با بیان اینکه من رقیب خاصی در انتخابات ندارم، گفت: برخی می‌گویند من به اصطلاح طلاب، رقیب زید و بکر و خالدم، نه من رقیب کسی نیستم، من آمده‌ام فقر مطلق، فساد و بیکاری را از بین ببرم و دغدغه علمای اهل سنت و شیعه را پیگیری کنم.

رییسی افزود: ما جز رضای خدا نمی‌خواهیم و دعا می‌کنیم که جز آنچه که شایسته این ملت است، رخ ندهد.

به گزارش ایسنا، در این نشست، مولوی نظیر احمد سلامی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز طی سخنانی با بیان اینکه همه کسانی که برای انتخابات تایید شده‌اند، آدمهای خوبی هستند، گفت: از جمله حجت الاسلام حسن روحانی که دوست خوب ما است که چهارسال در خدمت نظام و رهبری بوده است و البته هر کس دیگری هم انتخاب شود، به نظام خدمت می کند.

وی افزود: اولویت در موضوع انتخابات، رای دادن است فارغ از اینکه به چه کسی رای دهیم، چرا که خداوند این انتخاب کردن را یک امانت می دانند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان ادامه داد: امانت دایره بسیار وسیعی دارد و همین رای دادن و انتخاب کردن خودش یکی از این امانات است.

وی با بیان اینکه در انتخابات هیچ کس نباید فکر کند که رای من یک نفر تاثیری ندارد، گفت: همه باید در نظر داشته باشند که حتی اگر کاندیدایی که کاملا با معیارهای شان تطابق ندارد، در انتخابات حاضر نیست، باید به صورت نسبی به این موضوع نگاه کنند و به یکی از کاندیداها رای دهند./ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا