فرماندار فریدونکنار خواستار شد

تشکیل کمیته اجرایی قانون مدیریت پسماند در شهرستان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، علی قاسمی در جمع مسئولین فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، با اشاره به اینکه بحث پسماند زباله یک بحث جدی است، اظهار داشت: تاکید ما بر فرهنگ سازی، آموزش و کاهش تولید زباله است.

فرماندار فریدونکنار با بیان اینکه کشوری چون سوئد امروز به یک وارد کننده زباله مبدل گشته است ، تصریح کرد: مشارکت مردم و اراده جمعی در بحث حل پسماند زباله بسیار مهم و ضروری است، مردم و مسئولین می توانند به صورت یک زنجیره متصل به هم و با همکاری یکدیگر این مشکل را مرتفع کنند و اگر قسمتی از یک زنجیره از بین برود دچار بحران خواهیم شد.

وی خواستار تفکیک زباله از مبدا از ادارات و نهادهای فریدونکنار شد و گفت: باید حجم میزان زباله را کاهش داد، از واحدهای تولیدی و صنعتی نیز این امر باید آغاز گردد.

قاسمی از تهیه شیوه نامه اجرایی مدیریت پسماند در آینده ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: کمیته اجرایی قانون مدیریت پسماند نیز باید در این امر ورود پیدا کند و خواستار تشکیل این کمیته در فریدونکنار شد.

فرماندار فریدونکنار با بیان اینکه روزانه ۳۵ تن در سطح شهر زباله تولید می شود، عنوان داشت: باید طرح تفکیک زباله از مبداء را جدی دنبال کنیم و شیوه نامه آموزشی تهیه شود، چراکه بیش از ۶۰ درصد از این زباله ها قابل تفکیک است.

وی همچنین خواستار تفکیک زباله های تر و خشک از مبداء شد و اذعان داشت: مدیران دستگاه های اجرایی باید نسبت به این امور و شرح وظایف آموزش ببیند و خانواده ها نیز باید در این کلاس های آموزشی حضور داشته باشند.

قاسمی خواستار بی خطرسازی زباله های بیمارستانی شد و تاکید کرد: باید حجم زباله را به لحاظ کمی به حداقل برسانیم، همچنین کیسه های زباله با رنگهای متفاوت باید در اختیار خانواده ها قرار بگیرد تا زباله های تر و خشک، قابل بازیافت و غیرقابل بازیافت از هم تفکیک گردد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا