مشکلات معادن گلستان را چندبار اعلام کردیم، کسی توجه نکرد

دبیر خانه صنعت و معدن استان گلستان با بیان اینکه در حال حاضر معادن زغال سنگ این استان با ۳ هزار نیروی کار با کمبود نقدینگی روبه رو هستند، گفت: مسئولان به دلیل کمبود منابع مالی تاکنون به نامه های ما پاسخ قانع کننده ای نداده‌اند.

محمد رضا عظیمی در خصوص وضعیت معادن زغال سنگ استان گلستان که یکی از آنها در هفته گذشته دچار حادثه شد و تاکنون ۲۵ معدن کار جان خود را از دست داده‌اند، اظهارداشت: در این استان حدود ۵ معدن زغال سنگ با کمتر از ۳۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه معادن زغال سنگ این استان با ۳ هزار نیروی کار با کمبود نقدینگی روبه رو هستند، افزود: همین امر باعث شده تا آنها در امر توسعه نوسازی معادن نتوانند اقدام مؤثری را انجام دهند.

دبیرخانه صنعت و معدن استان گلستان اضافه کرد: البته بخشی از این معادن مطالباتی از دولت دارند که عدم پرداخت این مطالبات بر حجم مشکلات نقدینگی آنها اضافه کرده است.

وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات معادن این استان نامه نگاری‌های مختلفی را با مسئولان مربوطه انجام داده‌ایم، تصریح کرد: متأسفانه خانه صنعت و معدن هیچ اهرمی ندارد و فقط می تواند مشکلات را به گوش مسئولین برساند، از طرف دیگر مسئولان به دلیل کمبود مالی تاکنون به نامه های ما پاسخ قانع کننده ای را نداده‌اند.

عظیمی افزود:با اتفاق معدن آزادشهر مسئولین در حال پیگیری وضعیت معادن هستند اما امیدوارم این پیگیری ها نتیجه بخش بوده و دیگر شاهد این حوادث در معادن نباشیم./ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا