مشکل بزرگ سر راه پرسپولیسی شدن بازیکن ملی پوش

سرخپوشان ابتدای فصل گذشته هم به شدت خواهان جذب مهدی ترابی بودند، اما در نهایت باشگاه سایپا با این انتقال موافقت نکرد. ترابی تا پایان لیگ هجدهم با نارنجی‌پوشان قرارداد دارد و بنابراین پیوستن او به هر تیم دیگری مستلزم اخذ رضایتنامه از سایپاست. ابتدای لیگ امسال پرسپولیس هرچقدر اصرار کرد نتوانست سایپا را برای انتقال ترابی راضی کند؛ حالا سوال این است که آیا واقعا نگه داشتن این ستاره ملی‌پوش در باشگاهی مثل سایپا کاری منطقی بوده است؟

درخشید و ناگهان سوخت

مهدی ترابی فصل را عالی شروع کرد. این بازیکن در ۶هفته نخست ۴گل زد و ۲پاس گل داد تا با فاصله زیاد عنوان موثرترین بازیکن لیگ را در اختیار خودش بگیرد. با این وجود او بعد از هفته ششم به شکل ناگهانی سوخت و محو شد. ترابی تا پایان فصل دیگر نه گل زد، نه پاس گل داد، نه پنالتی گرفت و نه هیچ کار مهمی دیگری کرد که به کمک تیمش بیاید. شاید به همین دلیل هم بود که سایپا حتی تا آستانه سقوط به لیگ پایین‌تر نیز پیش رفت. البته ترابی در میانه‌های فصل یک مصدومیت شدید هم پیدا کرد و از هفته دوازدهم تا بیست‌ودوم نتوانست به میدان برود اما حتی بازگشت این بازیکن در هفته‌های پایانی هم نتوانست سایپا را از فانوس به دستی نجات بدهد.

چرا از او درآمدزایی نمی‌کنید؟

همه جای دنیا وقتی پدیده‌های مهم و ناگهانی در تیم‌های ضعیف یا متوسط می‌درخشند، این قبیل باشگاه‌ها سعی می‌کنند با فروش به موقع آنها درآمدزایی مناسبی داشته باشند. تیمی مثل سایپا در شرایط فعلی‌اش نه برای قهرمانی می‌جنگد و نه حتی می‌تواند مدعی کسب سهمیه باشد. اینکه فکر کنیم آنها فقط با یک مهدی ترابی از این رو به آن رو می‌شوند، خیال باطلی است؛ همان‌طور که در لیگ امسال هم این مساله به وضوح اثبات شد. بنابراین مقاومت سایپا برای نفروختن ترابی واقعا عجیب به نظر می‌رسد. آنها می‌گویند ترابی را برای ترانسفر به اروپا نگه داشته‌اند؛ اما سوال این است که آیا با ادامه این روند، اصلا پتانسیلی برای ترابی باقی می‌ماند که برایش پیشنهادهای خوب برسد؟ فراموش نکنیم ترابی اخیرا تیم ملی را هم از دست داده است.

مشکل جدید بر سر پرسپولیسی شدن ترابی

سایپایی‌ها امسال علاوه بر همه دلایل قبلی‌شان برای ندادن ترابی به پرسپولیس، یک انگیزه منفی دیگر هم پیدا کرده‌اند. آنها هفته آخر خطر سقوط به دسته پایین‌تر را احساس می‌کردند اما درست در همین شرایط پرسپولیس با بازیکنان ذخیره‌اش مقابل دیگر مدعی سقوط یعنی سیاه‌جامگان حاضر شد و به آنها باخت. این اقدام مستقیما به ضرر سایپا بود و درست به همین علت هم مدیرعامل باشگاه تهرانی دیروز مصاحبه تندی علیه پرسپولیسی‌ها انجام داد. حالا باید صبر کرد و دید با این شرایط، درویش و همکارانش ترابی را به پرسپولیس می‌دهند یا نه./ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا