دیناروند: واردات برنج به‌شدت کنترل می‌شود

رسول دیناروند صبح چهارشنبه در سیزدهمین گردهمایی مدیران آزمایشگاه های کنترل غذا و داروی کشور با اشاره به ساخت ۲۳ هزار تخت بیمارستانی در کشور اظهار داشت: این تعداد تخت به ۸۵ هزار تخت بیمارستانی گذشته اضافه شده است.

وی با اشاره به لابی صنعت غذایی در کشور گفت: با ورود جدی وزارت بهداشت این موضوع در کشور کاهش یافته و از وزارت بهداشت در این زمینه تبعیت می شود.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به افزایش اعتبارات حوزه پیشگیری وزارت بهداشت گفت: سهم این حوزه در چهار سال پیش ۴.۵ درصد بوده که امروز این عدد به ۹ درصد افزایش یافته است.

دیناروند به موضوع خرید تجهیزات پزشکی در کشور اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در کشور این حوزه ساماندهی پیدا کرد و قیمت تجهیزات پزشکی کاهش یافت.

وی با اشاره به کاهش واردات دارو به کشور افزود: با اقدامات صورت گرفته میزان واردات دارو به کشور از ۳۵۰ قلم به ۳۰ قلم دارو کاهش یافته است.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: میزان واردات دارو طی سال های اخیر ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

دیناروند در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع واردات برنج به کشور اشاره کرد و گفت: ما در سال ۹۲ با بحران در این حوزه مواجه بودیم به طوری که بعد از آزمایش های صورت گرفته بر روی برنج های وارداتی وجود فلزات سنگین در آن بالا بود.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به ورود مجلس و همچنین تشکیل پرونده در این حوزه در سازمان بازرسی ادامه داد: در آن زمان بی اعتمادی مردم نسبت به دستگاه های نظارتی در این حوزه وجود داشت.

دیناروند با بیان اینکه در سال ۹۲ دو موضوع اساسی در این حوزه در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت، افزود: کاهش ۲۰ درصدی سموم و فلزات برنج ها و همچنین امکان واردات برنج بدون ثبت منبع را منع کردیم.

وی با بیان اینکه البته این اقدام باعث ایجاد فشارهای فراوانی به وزارت بهداشت شد، اظهار داشت: با این وجود وارادات برنج به کشور از سوی وزارت بهداشت به شدت کنترل می شود.

دیناروند با تاکید بر اینکه بعد از این اقدامات تا کنون یک مورد سوء استفاده در این حوزه نداشته ایم، گفت: در همین استان لرستان ۵ هزار و ۵۰۰ تن برنج در انبارها توقیف شد و در چهار تا پنج استان دیگر نیز این امر وجود داشت که دستگاه های نظارتی، قوه قضائیه و استانداری ورود پیدا کردند و این برنج ها از سوی غذا و دارو ممنوع المصرف اعلام شد و اجازه خروج آنها از انبارها داده نشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا