زبان هنر می تواند در تغییر فرهنگ ترافیکی تاثیرگذار باشد

مازيار حسيني با بيان اينكه در بحث ارتقای فرهنگ ترافيك ، یک دست صدا ندارد گفت : باید دست به دست هم داد تا از مشکلی که شهر تهران ( ترافيك ) درگیر آن است؛ رهایی یابیم.

وي با اشاره به اينكه برای ارزیابی فرهنگ یک کشور کافی است تا به وضعیت ترافیک و فرهنگ استفاده از خودرو مردم توجه كرد ، تصريح كرد : جاي تاسف دارد كه با سابقه فرهنگی بالایی که داریم، بايد اعلام کنیم وضعیت  کشور ما در حوزه رعایت قوانین رانندگی و فرهنگ ترافیک خوب نیست.
وي اظهار داشت : باید بپذیریم که همه ما  از مردم گرفته تا مسئولان  در ایجاد و شکل گیری این مشکل فرهنگی تاثیر گذار هستيم ، مشکل ترافیکی تهران بیشتر از آنکه به زیرساخت های شهری ارتباط داشته باشد به کار فرهنگی نیاز دارد.
وي با بيان اينكه زبان هنر می تواند در تغییر فرهنگ ترافیکی تاثیرگذار باشد گفت : به همین دلیل از گرافیک و تئاتر برای ارائه مفاهیم آموزشی استفاده کردیم ، تئاتر تاثیر زیادی روی مخاطبان دارد. افرادی که در عرصه هنر و تاتر فعاليت می کنند؛ افراد با سوادی هستند و باید نسبت به همه مسائل جامعه آگاهی داشته باشند.

معاون شهردار تهران ابراز اميدواري كرد تئاتر ما به جایگاه و مقامی برسد که تمام بخش های جامعه به آن دسترسی داشته باشند ، باید تلاش کنیم تا این مشکلی که اکنون شهر تهران در گیر است را با زبان هنر و بيان مفاهيم اموزشي حل کنیم.

وي در ادامه از تمامی هنرمندانی که در این زمینه همكاري   کردند تشکر كرد و گفت : مجموعه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به این موضوع اعتقاد دارند که باید تلاش زیادی در بحث ارتقای فرهنگ ترافیکی با همکاری دوستانمان در حوزه پلیس راهور تهران بزرگ انجام دهیم.
بنابر اين گزارش اختتامیه نخستین جشنواره گرافیک و ترافیک با حضور دکتر مازیار حسینی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، منصور نویریان قائم مقام سازمان حمل و نقل، دكترمومنی شریف رياست حوزه هنری، محمدرضا زمردیان معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيك، سرهنگ خادم معاون آموزش پلیس راهور تهران بزرگ ؛ مهندس پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، دكتر فاضل نظري معاون هنري حوزه هنري و جمعی از هنرمندان برجسته در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

برندگان نخستین جشنواره ترافیک و گرافیک   بخش پوستر

نفر اول: آقاى مرتضى رحمتى به خاطر پوستر ((احتیاط کنید)) مبلغ ۵۰ میلیون ریال

نفر دوم : آقاى احمد وجدان نژاد به خاطر پوستر ((توقف زندگى)) مبلغ ۳۰ میلیون ریال

نفر سوم : آقاى عرفان کمالى به خاطر پوستر ((ترافیک کمتر با استفاده از وسایل نقلیه عمومى بیشتر)) مبلغ ۲۰ میلیون ریال

نفر چهارم تا هفتم : بدون الویت (هرنفر ۱۵ میلیون ریال)
صابر شیخ رضایى براى پوستر خط سفید / مهدى حسینى براى پوستر این خط نگهبان شماست( واجد تقدیر از مجموعه آثار) / ریحانه علایى براى پوستر به GRT/ بزرگترها احترام کنید / احسان گنجى

نفر هشتم تا یازدهم: بدون اولویت (هرنفر ۱۰ میلیون ریال)
کامران مهرزاده براى پوستر کمک به هم نوع را فراموش نکنیم / یاسر جعفرى براى پوستر به می آموزم قوانین امروز را / مجید ادیبى (بدون عنوان) /محمد افشار براى پوستر صف نشینان نفر دوازدهم تا پانزدهم: بدون اولویت(هرنفر ۵میلیون ریال)
سبحان شفیعى براى پوستر خط عابر / احمد وجدان نژاد براى پوستر حق تردد / امیرحسام رنجبرى براى پوستر یادمان باشد
احمد وجدان نژاد براى پوسترخطر پنهانى

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا