ورود گردشگر به دریاچه گهر ممنوع شد

امیر زلقی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود اظهار داشت: با توجه به اینکه این منطقه تحت حفاظت قرار دارد برای جلوگیری از آسیب رسیدن به تنوع جانوری و گیاهی منطقه اجازه ورود به گردشگران داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: بعد از ۳۱ شهریور ماه نیز ورود به این منطقه ممنوع می‌شود و گردشگران نمی‌توانند به این منطقه سفر کنند.

وی با اشاره به گونه‌های شاخص در این منطقه گفت: در اطراف دریاچه گهر گونه‌های جانوری چون پلنگ، خرس قهوه‌ای و کل و بز زیست می‌کنند.

زلقی از گونه‌های آبزی دریاچه به ماهی زرده پر و قزل آلای رنگین کمان خال قرمز اشاره کرد و افزود: این گونه‌ها بومی نبوده و به همراه گردشگران به منطقه وارد شده‌اند.

وی از گونه‌های گیاهی منطقه نیز به بلوط، بید، بادام وحشی، بنه و گلابی وحشی اشاره کرد و گفت: دسترسی به این دریاچه از طریق شهرهای دورود، الیگودرز و ازنا امکان‌پذیر است. دریاچه گهر با وسعت ۸۵ هکتار، به طول تقریبی ۱۷۰۰ متر و عرض میانگین ۵۰۰ متر در ارتفاع ۲۳۶۰ متری از سطح آب های آزاد قرار گرفته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود تصریح کرد: این دریاچه زیبا در فاصله حدود ۳۵ کیلومتری شهرستان دورود واقع شده و مسیر اصلی دسترسی به آن نیز از طریق همین شهرستان است.

زلقی افزود: دریاچه گهر ملقب به نگین زاگرس، دریاچه ای کوهستانی در میان رشته کوه اشترانکوه در استان لرستان در ارتفاع ۲۳۵۰ متر از سطح دریا واقع شده است.این دریاچه بخشی از منطقه حفاظت شده اشترانکوه دورود است که سالانه میزبان حدود ۷۰ گردشگر است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود تصریح کرد: محوطه دریاچه گهر پوشیده از درختان بلوط، بید، بادام، پسته وحشی، گلابی وحشی، چنار، نارون، بلوط مازو، گردو، انجیر، زبان گنجشک، سیب، زالزالک، ارژن، کنار کهور، انار، گز، و موی وحشی است که با تلفیق گل‌های لاله واژگون، شقایق، زنبقو لاله وحشی تاج خروسی و اختر منظره ای بی نظیری را ایجاد می کند.

وی افزود: دریاچه گهر و منطقه حفاظت شده اشترانکوه خانه حیوانات متنوع از قبیل بز، قوچ، آهو، کل، پلنگ، گرگ، گراز، خرس قهوه ای،کفتار، روباه، شغال، خرگوش و انواع پرندگان مانند عقاب، کبک، شاهین، تیهو و آبزیان مانند مارماهی، لاک پشت، قورباغه و ماهی قزل آلای رنگین کمان و خال قرمز در این دریاچه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا