مدرسه فروشی در آموزش و پرورش دولت یازدهم

ابراهیم سحرخیز معاون سابق وزارت آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان استان تهران در تشریح شرایط ۴ سال گذشته فرهنگیان کشور اظهار داشت: صدمات جبران ناپذیری به جامعه فرهنگیان در این ۴ سال وارد شد و علی رغم تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد اجرا کردن سند تحول، اجرای آن عقیم ماند.

وی افزود: دولت کنونی با تشکیک در سند تحول و مغشوش و عرشی خواندن آن، این سند مهم را به قفسه کتابخانه ها سپرد.

سحرخیز به اهتمام دولت برای اجرای سند آموزش ۲۰۳۰ اشاره کرد و گفت: سند آموزش ۲۰۳۰ سند دوپهلو و خطرناکی است که اگر هوشیاری مقام معظم رهبری نبود، همه اطلاعات تعلیم و تربیت کشور به نهادهای بین المللی داده می شد.

معاون سابق وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در این دولت به انتخاب وزیر آموزش و پرورش اهمیتی داده نشد و در انتخاب اول مسئله سوءاستفاده در صندوق ذخیره فرهنگیان پیش آمد و در انتخاب دوم شخصی وزیر شد که آموزش و پرورش دغدغه سوم اوست.

وی اضافه کرد: تشت رسوایی آموزش و پرورش در حال افتادن است و جیب معلمان ادعای آمار ۲ برابر شدن حقوق را باور ندارد و میانگین دریافتی قاطبه معلمان از میانگین اعلام شده پایین تر است.

سحرخیز با بیان اینکه دولت یازدهم ادعای چهار میلیونی کردن حقوق معلمان را داشت، گفت: سَر رتبه بندی معلمان را بریدند و رهاورد یک طرح بزرگ برای همسان سازی رتبه معلمان با اساتید دانشگاه، افزایش حقوق ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی بود.

معاون سابق وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ۷۵۰ هزار بازنشسته فرهنگی داریم که حقوق بسیار پایینی می گیرند که در شأن کسی که سی سال سابقه زحمت در کسوت معلمی دارد، نیست.

وی مدرسه فروشی را از دیگر اتفاقات نامیمون این دولت خواند و اظهار داشت: ۲۰۰ هزار دانش آموز به یک باره از مدارس دولتی بیرون شدند و مدارس به موسسین همسو با دولت واگذار شد.

سحرخیر قانون گریزی را از دیگر اتفاقات آموزش و پرورش دراین دوره دانست و تصریح کرد: ۴ سال است که دانشگاه مهم فرهنگیان با سرپرست اداره می شود  که خلاف صریح قانون است.

معاون سابق وزارت آموزش و پرورش به شرایط سخت مدارس به دلیل سرانه پایین اشاره کرد و افزود: مدارس در پرداخت قبض آب و برق دست به دامان خانواده ها هستند و ادامه این شرایط به نفع نظام تعلیم و تربیت کشور نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا