وعده قهرمانی جهان از سوی بهترین بازیکن فوتبال ساحلی ایران

تیم ملی فوتبال ساحلی در جام جهانی ۲۰۱۷ باهاما با شایستگی هرچه تمام موفق شد عنوان سومی جهان را به خود اختصاص دهد، این در حالی است که کسب این عنوان تیمی با عناوین انفرادی زیادی برای تیم ملی فوتبال ساحلی ایران همراه بود تا شیرینی ایستادن روی سکوی جهانی طعم دیگری برای ساحلی‌بازان کشورمان داشته باشد.

بر همین اساس و در مراسم اهدای جوایز این رقابت‌ها محمد احمدزاده، کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران به عنوان با ارزش‌ترین و بهترین بازیکن این دوره از رقابت‌ها معرفی و توپ طلای جام جهانی فوتبال را از دست مسئولان فیفا دریافت کرد. احمدزاده همچنین سومین گلزن برتر جام جهانی شده و کفش برنز مسابقات را نیز دریافت کرد.

در همین راستا و به همین بهانه گفت و گویی را بهترین بازیکن جهان انجام دادیم که متن آن را در زیر می‌خوانید:

افتخار بزرگی برای فوتبال ساحلی ایران به دست آمد:

درست است و جا دارد این موفقیت و کسب افتخار بزرگ را به مردم ایران تبریک بگویم.

 از روند تیم ملی در این رقابت‌ها صحبت کن. به نظرت تا چه اندازه شایسته کسب عنوان سومی جهان بودیم؟

روند خوبی را برای مسابقات در پیش گرفته بودیم و ۲ سال بود برای این هدف تلاش می کردیم، هرچند که هدفمان قهرمانی جهان بود و مطمئناً شایستگی‌اش را هم داشتیم به این عنوان برسیم اما فوتبال است و برد و باخت هم جزیی از آن و ضربات پنالتی در دیدار مقابل تاهیتی سد راهمان شد تا نتوانیم به فینال برسیم. با این حال باز هم خداراشکر که برای اولین بار روی سکوی جهانی ایستادیم.

 سطح رقابت‌های این دوره به نظر خیلی بالا بود؟

همین طور است. سطح جام جهانی ۲۰۱۷ بسیار بالا بود و به واقع هر تیمی که این بار به جام جهانی صعود کرده بود در قاره خودش از تیم‌های قدرتمند به شمار می‌رفت.

از دیدارهای مرحله گروهی و پیروزی مقابل مکزیک آغاز کنیم.

در رقابت‌های مرحله گروهی ابتدا مکزیک را شکست دادیم و در ادامه در دیدار مقابل ایتالیا کار سختی را در پیش داشتیم. ایتالیا از تیم‌های قدرتمند دنیاست و ما در حالی که شایستگی پیروزی را در این دیدار داشتیم و زحمت زیادی هم کشیدیم اما در نهایت شکست خوردیم.

دیدار پایانی مرحله گروهی هم یک دیدار حساس مقابل نیجریه بود.

در دیدار سوم مقابل نیجریه یک دیدار سرنوشت ساز را پیش رو داشتیم که خوشبختانه با پیروزی در این دیدار به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده و حریف سوئیس شدیم.

 سوئیس را هم به راحتی بردیم و برای اولین بار به جمع ۴ تیم برتر دنیا رسیدیم.

سوئیس نایب قهرمان اروپا و یکی از تیم‌های قدرتمند این قاره به شمار میرود که خوشبختانه در این دیدار با تدابیر کادرفنی و همت بچه‌ها توانستیم موفق باشیم و همانطور که گفتید تاریخ‌ساز شده و برای اولین بار به جمع ۴ تیم برتر دنیا برسیم.

متاسفانه کابوس تاهیتی در این دوره هم برای ساحلی ایران تکرار شد.

در ادامه رقابت‌ها در مرحله نیمه نهایی جام جهانی به تاهیتی برخورد کردیم. این تیم در سال‌های اخیر در فوتبال ساحلی پیشرفت خوبی داشته و به یکی از قدرت‌های برتر جهان تبدیل شده است. تیم قدرتمند تاهیتی طی دو دوره اخیر به صورت پیاپی به جمع ۴ تیم برتر دنیا در جام جهانی راه پیدا کرده و همین موضوع نشان می‌داد در نیمه نهایی چه کار سختی داریم.

ولی ضربات پنالتی باعث شد تا به فینال نرسیم.

حیف شد؛ بازی نزدیکی را برگزار کردیم اما با بدشانسی در ضربات پنالتی بازی را واگذار کردیم و دوباره در رده‌بندی رقیب ایتالیا شدیم.

 در حالی ایتالیا را شکست دادیم که در مرحله گروهی به این تیم باخته بودیم.

واقعا خداراشکر این اتفاق افتاد و با همت و یکدلی توانستیم ایتالیا، یکی از تیم‌های قدرتمند جهان را شکست داده و برای اولین بار روی سکوی جهان بایستیم.

 توپ طلا هم بالاتر از دو برزیلی به شما رسید تا افتخاراتمان در جام جهانی تکمیل شود.

واقعا از کسب این عنوان خوشحالم. با همت بچه‌ها و لطف خدا توانستم در این دوره از رقابت‌ها عنوان بهترین بازیکن جام جهانی را به خود اختصاص داده و توپ طلا را از آن خود کنم، ضمن اینکه کفش برنز سومین گلزن برتر رقابت‌ها نیز به من رسید. این موفقیت را مدیون تمام بچه‌ها هستم چون همه زحمت کشیدند تا این عناوین که افتخار بزرگی برای فوتبال ساحلی کشورمان است به دست آمد.

 برای رقابت‌های بعدی چه هدفگذاری کرده‌اید؟

خداراشکر توانستیم دل مردم را شاد کنیم و تمام تلاشمان این است که این روند رو به رشد را ادامه دهیم تا در دوره بعدی جام جهانی به قهرمانی برسیم.

 الان هم خبر می‌رسد بعد از کسب سومی جهان از تیم‌های مطرح دنیا پیشنهاداتی دارید.

درست است. معتقدم این مقام سومی می‌تواند برای فوتبال ساحلی ایران و ملی‌پوشان خوب باشد چون بعد از این رقابت‌ها پیشنهادات زیادی از باشگاه‌های مطرح دنیا به بچه‌ها رسیده و من به همراه حسینی، مسیگر، عبدالهی و چند نفر دیگر از بچه‌ها از تیم‌هایی مثل لوکوموتیو، اسپورتینگ و یک تیم اوکراینی پیشنهاد داریم.

 صحبت پایانی بهترین بازیکن جهان …

انشالله فوتبال ساحلی ایران را یک روز روی سکوی قهرمانی دنیا ببینیم. از همه مردم ایران که با دعای خیرشان باعث شدند تا این موفقیت‌ها به دست بیاید نیز یک بار دیگر تشکر می‌کنم و امیدوارم با کسب این عناوین توانسته باشیم دلشان را شاد کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا