فرمانده سپاه کربلا مازندران در مصاحبه مطبوعاتي هفته بسيج

نقش بسیج در شکستن تحریم ها بی بدیل است/ الزام به حفظ حقوق هسته ای برای دولت

به گزارش پایگاه خبری بصیر، فرمانده سپاه كربلا در مصاحبه مطبوعاتي به مناسبت هفته بسيج گفت: تجربیات ارزشمند بسیج در دوران سازندگی ثابت کرد که این قشر ایثارگر در همه زمینه ها کار ساز است و دامنه ي فعاليت هاي بسيج در زمينه ي غير نظامي بخصوص پس از پايان جنگ تحميلي بسيار گسترش يافته و امكان بالقوه عظيمي را در اختيار نظام قرار داده است.

 
سرتيپ دوم پاسدار محمد تقي شاهچراغي مهم‌ترین دلیل صدور فرمان تشکیل بسیج در پنجم آذر سال ۵۸ از سوی امام راحل را برگرفته از سنت الهی مبارزه حق و جنود رحمانی با جنود شیطانی و باطل دانست و اظهار داشت: امام راحل بر این موضوع اشرافیت داشت و می‌دانست که مبارزه حق و باطل تمام شدنی نیست و نظام اسلامی باید لشکر مخلص و فعالی به عنوان بسیج در برابر نظام سلطه داشته باشد .
 
وي مقابله با لیبرال‌ها، منافقان و خنثی‌سازی کودتاها و غائله‌های متعدد، مقابله با فتنه سال ۷۸ و ۸۸ و عقیم کردن دشمنان را از جمله نقش‌آفرینی‌های بسیج و بسیجیان برشمرد و تصریح کرد: برگ زرین شجره طیبه بسیج که با همکاری مردم صورت گرفت، هشت سال دفاع مقدس بود که حتی یک سانتیمتر از خاک وطن به دست دشمن تا دندان مسلح نیفتاد .
 
فرمانده سپاه كربلا با بيان اینکه پس از جنگ تحمیلی دشمنان موضوع جنگ نرم و تهاجم فرهنگی و عملیات روانی را علیه نظام مطرح کردند افزود: وجود بیش از ۱۵۰ شبکه فارسی‌زبان علیه نظام در جهت شایعه‌پراکنی و تبلیغات سوء توجه هر چه بيشتر بسیجیان و كار در اين زمينه را طلب مي كند.
 
سردار شاچراغي نقش فرهنگي بسيج، بخصوص در حال حاضر كه كشور از هر سو مورد تهاجم فرهنگي بيگانگان قرار گرفته است را از اهميت فوق العاد هاي برخوردار دانست و گفت: در اين عرصه نيز بسيج داراي توانايي ها، امكانات و در عين حال جاذبه هاي قابل توجهي مي باشد كه بايستي مورد استفاده و بهره برداري قرار گيرد .
 
اين فرمانده همچنين با بيان تحولات اخير اظهار داشت: دشمنان در مذاکرات ۱+۵ به دنبال این بودند که ایران اسلامی را دچار ضعف و در حالت انفعالی قرار دهند به همین دلیل دست به انفجار در سفارت ایران در لبنان زد اما با رهبری پیامبرگونه مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان در اجتماع بزرگ ۵۰ هزار نفری بسیجیان در تهران، توطئه‌ها و نقشه‌هایشان خنثی شده و به گل نشست .
 
وي با اشاره به اصرار مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از دولت و تیم مذاکره‌کننده ایرانی و حفظ حقوق هسته‌ای ایران اسلامی افزود: مردم به ویژه بسیجیان باید این فرمایشات مقام عظمای ولایت را آویزه گوش قرار داده و در حمایت از دولت یازدهم و تیم مذاکره‌کننده ایرانی و حفظ حقوق هسته‌ای نظام اسلامی کم نگذاشته و غفلت نورزند .

فرمانده سپاه كربلا در پايان به نقش بي بديل بسيج در شكست تحريم ها اشاره و تاكيد كرد: مسأله تحريم موضوع جديدي نيست و استكبار جهاني و به ويژه آمريكا تلاش مي كنند در راستاي اعمال تحريم ها، مشكلاتي براي انقلاب بوجود آورند كه در سال حماسه سياسي و اقتصادي با استفاده بهتر از امكانات و سرمايه ها به اميد خداوند راه به جايي نخواهند برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا